کد خبر: ۱۴۵۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲
کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسيا؛

اخلاقی و عليزاده طلايی شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پايان روز نخست رقابتهاي کشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان آسيا، حبيب اله اخلاقي و هادي عليزاده پورنيا فرنگي کاران وزنهاي 84 و 74 کيلوگرم صاحب مدال طلا شدند و افشين بيابانگرد فرنگي کار وزن 66 کيلوگرم کشورمان صاحب مدال نقره شد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون كشتي، حبيب اله اخلاقي در وزن 84 کيلوگرم در دور نخست مقابل اوکاتائيچي از ژاپن در دو تايم با نتايج مشابه يک بر صفر به پيروزي رسيد، در دور دوم مقابل نظار صلاح از سوريه را در دو تايم با نتايج مشابه يک بر صفر به پيروزي رسيد، وي در مرحله نيمه نهايي مقابل نينگ دان از چين با نتيجه يک بر صفر و 2 بر صفر پيروز شد. وي در ديدار فينال مقابل بسيکي سالدادزه از ازبکستان در دوتايم با نتيجه 2 بر صفر و يک بر صفر به برتري رسيد و به مدال طلا دست يافت.

هادي عليزاده پورنيا در وزن 74 کيلوگرم که در دور اول استراحت داشت در دور دوم مقابل رمضي صلاح المعارفي از اردن در دوتايم با نتيجه مشابه يک بر صفر به برتري رسيد، تا در مرحله نيمه نهايي و در نخستين تجربه حضورش در اين مسابقات مقابل هيلانگ تيان از چين با نتيجه 2 بر صفر 2 بر صفر به برتري رسيد و راهي ديدار فينال شد. وي در ديدار پاياني مقابل تاکاهيرو کاناکوبو از ژاپن در دو تايم با نتايج مشابه 2 بر صفر به پيروزي رسيد و صاحب گردن آويز طلا شد.

افشين بيابانگرد در وزن 66 کيلوگرم که در دور نخست استراحت داشت در دور دوم و مرحله يک چهارم نهايي مقابل جانگ کيو يان از کره جنوبي با نتيجه يک بر صفر و 2 بر صفر به پيروزي رسيد. وي در مرحله نيمه نهايي مقابل ولادمير پوگودين کشتي گير سرشناس ازبکستاني با نتيجه يک بر صفر و 2 بر صفر پيروز شد. وي در ديدار فينال مقابل پان ژنگ از چين در دو تايم با نتيجه 2 بر صفر، صفر بر يک و صفر بر يک شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 55 کيلوگرم محسن حاجي پور در دور اول مقابل آرتور آمبتكاليف از قزاقستان با نتيجه 3 بر صفر، صفر بريک و 3 بر يک به برتري رسيد. دارنده مدال برنز آسيا در دور دوم مقابل المرات تسمراداف از ازبکستان با نتايج مشابه يک بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور اين کشتي گير ازبکستاني در ديدار فينال حاجي پور به گروه بازنده ها راه يافت و در اولين مسابقه خود در اين مرحله مقابل جاگيندر سينگ از هند در سه تايم با نتيجه صفر بر3، 3 بر يک و صفر بر 2 مغلوب شد و به مقام هشتم رسيد.

در وزن 60 کيلوگرم حميد زارع در دور نخست مقابل ين چائو از تايوان با نتيجه 2 برصفر و يک بر صفر به پيروزي رسيد. وي در نخستين تجربه حضورش در اين مسابقات در مرحله يک چهارم نهايي مقابل مال يان از چين با نتيجه يک بر 5 و صفر بر يک شکست خورد. زارع با توجه به شکست کشتي گير چيني در مرحله نيمه نهايي به کار خود در اين مسابقات پايان داد.

به گزارش ایسنا، نتايج انفرادي پنج وزن اول اين مسابقات به شرح زير است:

55 کيلوگرم: 1- جانک بيک لي(کره جنوبي) 2- المراد تسمراد اف(ازبکستان) 3- کاني بيک زولچابيکوف(قرقيزستان) و شوتا تاناکورا(ژاپن) و 8- محسن حاجي پور(ايران)

60 کيلوگرم: 1- يربول کاني راتوف(قرقيزستان) 2- کازوما کوراموتو(ژاپن) 3- سنگ جائه وو(کره جنوبي) و آتي کوچوکولوف(قرقيزستان) و

66 کيلوگرم:1- پان ژنگ(چين) 2- افشين بيابانگرد(ايران) 3- ولادمير پوگودين(ازبکستان) و الدار کي راتوف(قزاقستان)

74 کيلوگرم: 1- هادي عليزاده پورنيا(ايران) 2- تاکاهيرو کاناکوبو(ژاپن) 3- آست آديلوف(قزاقستان) وهيلانگ تيان(چين)

84 کيلوگرم:1- حبيب اله اخلاقي(ايران) 2- بسيکي سالدادزه(ازبکستان) 3- يري ژپوف ماکسات(قزاقستان) و نينگ دان(چين)

مسابقات وزنهاي 96 و 120 کيلوگرم فردا جمعه برگزار مي شود که داود گيل نيرنگ و محمد قرباني به مصاف حريفان آسيايي خود مي‌روند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین