کد خبر: ۸۶۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۶
دادگستری استان فارس با صدور اطلاعیه‏ای اعلام کرد:

بمب‌‌گذاران شیراز اعدام شدند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دادگستری کل استان فارس با صدور اطلاعیه‏ای درباره اعدام عوامل حادثه تروریستی حسینیه سیدالشهدا رهپویان وصال، اعلام کرد: «به اطلاع هموطنان گرامی، خانواده‏های داغدار و رهروان این عروج یافتگان کربلایی می‏رساند پس از اقدامات گسترده اطلاعاتی و دستگیری متهمان و تحقیقات مکفی، متهمان پرونده به اعمال جنایتکارانه خود اعتراف کردند و پس از طی تشریفات قانونی از جمله رسیدگی در دادسرا و صدور حکم دادگاه بدوی نهایتاً دادگاه تجدید نظر حکم اعدام سه نفر از عوامل اصلی را تأیید کرد، که در روز جمعه مورخ 21 فروردین ماه 88 با حضور اولیای دم و جمعی از امت حزب الله اجرا شد». 


10 کشته در انفجار شیراز/ سهل‌انگاری عامل وقوع انفجار [+]
گزارش تصویری: مصدومان و آثار بجا مانده از انفجار شیراز [+]
هرگونه اقدام ضد امنیتی دراین حادثه منتفی است [+]

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، در اطلاعیه دادگستری استان فارس خطاب به امت حزب الله و شهید پرور شیراز آمده است: «این واقعه جنایتکارانه که با حمایت و هدایت آمریکا و ایادی خبیث ضدانقلاب به وقوع پیوست، منجر به شهادت 14 نفر از جمله پاره پاره شدن چند طفل معصوم و مجروح شدن بیش از 200 نفر از جوانان و عزاداران حسینی شد.

ضمن عرض تسلیت مجدد به بازماندگان این فاجعه و ملت شریف ایران و آرزوی سلامتی برای جانبازان این واقعه افکار عمومی مردم آزاده و آزاد اندیش جهان را به پیگیری عوامل خارجی و تحت حمایت بیگانگان در خصوص این جنایت فرا می‏خواند. بدیهی است پیگیری مطالبات مردم ایران در خصوص این اقدام و وقایع تروریستی مشابه در مراجع و سازمان‌های بین المللی خواسته به حقی است که در دستور کار مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد».

در همین حال، حجت‏الاسلام والمسلمین «جابر بانشی»، دادستان شیراز در جمع خبرنگاران رسانه‏های جمعی گفت: «"محسن اسلامیان" فرزند محمد با نام مستعار"فرمانده بهمن" و مشهور به یار دوم، "علی اصغر پشتر" فرزند کرم با نان مستعار "آراسب" و مشهور به یار سوم و "روزبه یحیی زاده" فرزند مجید، به اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق عضویت و همکاری مؤثر در گروهک محارب و ملحد و ضد نظام اسلامی یعنی "انجمن پادشاهی ایران" با علم و آگاهی از موضع این گروه و طراحی و اقدام برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و نیز تهیه و ساخت بمب و مشارکت در بمب‏گذاری حسینیه سیدالشهدا شیراز با حکم دادگاه انقلاب اسلامی تهران و نیابت قضایی دادستانی شیراز صبح امروز جمعه 21 فروردین‏ماه به دار مجازات آویخته شدند».

وی افزود: «نفر اول این گروه با نام "محسن راستگو" اردیبهشت ماه سال گذشته به هنگام آماده‌سازی بمبی جهت کار گذاشتن در نمایشگاه بین‏المللی تهران در هتل جهان تهران، با انفجار همین بمب جان خود را از دست داد».

دادستان شیراز با تشریح ابعاد مختلف این حادثه تروریستی خاطرنشان کرد: «بخش عمده این حادثه مربوط به عوامل خارجی است که با راه اندازی گروه‌ها و شبکه‌های مختلف و سرویس‌های اطلاعاتی در سطح وسیع اقدام به تضعیف باورهای دینی مردم کرده و به گونه‌ای برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند که بتوانند از بین جوانان، عضوگیری کرده و مردم این مرز و بوم را به خاک و خون بکشانند».

به گفته بانشی، این شبکه با رهبریت محسن راستگو و هدایت و پشتیبانی عوامل خارجی، گروهی به نام تندر را در فارس راه‌اندازی کرده بود، که قصد داشت در محل‌های تجمع مذهبی جوانان اقدام به بمب‏گذاری کند.

این مقام قضایی ادامه داد: «این گروه فعالیت وسیعی را در سطح کشور از جمله استان‌های فارس، تهران، گیلان، قم و برخی استان‏های دیگر را طراحی کرده و قصد داشت در حوزه علمیه شاه قیس، مسجد دانشگاه، سد سیوند و اتوبوس حامل پاسداران شیراز بمب‏گذاری کرده و نماینده ولی فقیه در این استان را ترور کند».

وی اضافه کرد: «انفجار در حرم امام خمینی(ره)، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مجلس شورای اسلامی، مدارس علمیه قم، حرم حضرت معصومه(س)، مصلای نماز جمعه و حوزه علمیه رشت و کنسولگری روسیه در رشت از دیگر برنامه‏های این گروه تروریستی بوده است».

وی درباره چگونگی بمب‏گذاری تهیه و ساخت بمب توسط این گروه نیز گفت: «عوامل این گروه از طریق سرویس‌های جاسوسی و از راه اینترنت و شبکه ماهواره‌ای «یو تی وی» با چگونگی ساخت بمب آشنا شده و بمب را از مواد «مایرولی» ساخته‌اند».

در اثر این حادثه که 24 فروردین ماه سال گذشته به هنگام مراسم مذهبی هفتگی کانون رهپویان وصال شیراز رخ داد، 14 نفر از جمله 2 کودک به شهادت رسیده و بیش از 200 نفر مجروح شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین