کد خبر: ۱۲۴۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۰

نظر مهدوی‌کیا، بهروز وثوقی و....درباره فیلم‌های تهمینه میلانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تهمینه میلانی کار گردان شناخته شده سینمای ایران اگر چه پس از چند دهه فیلم‌سازی در سینمای ایران به عنوان کار گردانی شناخته شده که آثارش با واکنش‌های مختلف و متضادی مواجه می‌شود ولی او در همه این سال‌ها خود و سینمایش دارای طرفدارانی بوده که در نوع خود قابل توجه محسوب می‌شود. 

از سویی دیگر آثار چند سال اخیر او در سینمای ایران با واکنش منفی منتقدان سینمای ایران مواجه شده است و همین امر بر پیچیده‌تر شدن معمای تهمینه میلانی افزوده است.

فرهاد و همسرش پس از انقلاب به تماشای چه فیلمی رفتند؟

سال‌ها پیش زمانی که با خانم پوران گلفام همسر مرحوم فرهاد صحبت می‌کردم از علاقه به سینمای تهمینه میلانی سخن می‌گفت و تعریف می‌کرد تنها فیلمی که او و همسرش پس از انقلاب به تماشای آن رفته‌اند فیلم "دوزن" تهمینه میلانی بوده است.

امیر نادری و تماشای فیلم‌های میلانی

تهمینه میلانی درزمان نمایش فیلم سوپراستار گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد ملی کرده ودر بخشی از این گفت‌وگو به خاطره جالبی از امیر نادری اشاره کرده است. میلانی دراین گفت‌وگو اظهار کرده: من هرچند وقت يک‌بار ايشان را در نيويورک می‌بينم و بحث‌های جذابی با يكديگر داريم. گاهی ايشان به نمايش فيلم‌های من می‌آيند و گاهی موفق می‌شوم فيلمی از ايشان ببينم. ايشان آنقدر به من لطف داشتند كه چند سال پيش يكی از دوربين‌های محبوب‌شان را از كلكسيون دوربين‌های خود به من كادو دادند.

نیمه پنهان فیلم نیست یک شعر است

شاهین فرهت آهنگساز معروف و استاد دانشگاه و خالق سمفونی‌های ماندگار‌‌،‌ عاشق سينماي ميلانی است. چند سال پیش بود كه انتشار اظهاراتی از سوی شاهين فرهت آهنگساز مشهور‌ ايرانی و خالق آثاری چون سمفونی خليج فارس و حضرت محمد(ص) تعجب همگان را برانگيخت. ‌او در اين اظهارات از علاقه خود به سينمای تهمينه ميلانی سخن گفته بود. ‌وی در گفت‌وگويی عنوان كرده بود كه فيلم‌ساز مورد علاقه‌اش تهمينه ميلانی است. به اعتقاد او فيلم نيمه پنهان فيلم نيست بلكه يک شعر است. فرهت ديگر فيلم‌های ميلانی را نيز به شدت دوست داشت اگر چه دو زن را بسيار تلخ مي‌دانست.

بهروز وثوقی و شرکت در افتتاحیه فیلم‌های میلانی

بهروز وثوقی اسطوره بازیگری سینمای ایران از جمله علاقه‌مندان فیلم‌های تهمینه میلانی است که همواره در مراسم افتتاحیه فیلم‌های این کارگردان سینمای ایران در آمریکا شرکت می‌کند.

البته همین چندی پیش بود که خانم میلانی در مراسم بزرگداشت بهروز وثوقی در آمریکا شرکت کرد و عکس‌ها و خبر حضور تهمینه میلانی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.

اگبر گلپایگانی و علاقه به سبک میلانی

اکبر گلپایگانی معروف به گلپا نیز از طرفداران سینمای تهمینه میلانی است. اکبر گلپیایگانی از خوانندگان معروف ایرانی در جهان است که حتی بازیکنان تیم منچستر نیز سال گذشته به کنسرت او درلندن رفتند. او سال گذشته در گفت‌وگویی با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه بهار گفته بود: من از بازی بازیگران سینمای ایران خیلی‌ها خوشم میاید، مثل: جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، مرحوم محمد علی فردین، بهروز وثوقی و ناصر ملک‌مطیعی. در میان بازیگران جوان‌تر هم از بازی پرویز پرستویی، مرحوم خسرو شکیبایی، اکبر عبدی، فاطمه معتمدآریا، محمدرضا فروتن، نیکی کریمی و هدیه تهرانی لذت می‌برم. در میان کارگردان‌ها هم سبک کاری خانم تهمینه میلانی را می‌پسندم.

سعید راد و سوپراستار میلانی

در مراسم نمایش خصوصی فیلم سوپراستار که چند سال پیش برگزارشده بود سعید راد هم آمده بود. در آن زمان سعید راد اگر چه از وضعیت فعلی سینمای ایران خیلی ناراضی بود و می‌گفت که فیلمنامه‌هایی را که به او می‌دهند تا در آنها بازی کند به هیچ‌وجه نمی‌پسندد. اتفاقا سعید راد از سوپراستار خیلی تعریف می‌کرد و کلی از کارگردانی، فیلمنامه، بازی‌ها و فیلم‌برداری فیلم خوشش آمده بود. مسعود نجفی از خبرنگاران معروف سینمایی که سال‌ها با سعید راد دوست است می‌گفت که خیلی برام عجیب است. تا به حال ندیده بود سعید راد از فیلمی اینقدر خوشش بیاید.

مهدوی‌کیا: من و دخترم تا به حال 10 بار "آتش‌بس" را دیده‌ایم

مهدی مهدوی‌کیا بازیکن معروف فوتبال ایران چندی پیش گفت‌وگویی با نشریه نسل امروز کرده و دراین گفت‌وگو حرف‌های جالبی درباره سینما زده است.

مهدوی‌کیا گفته است: در خانه ما دخترم فیلم می‌گذارد و بقیه فقط تماشا می‌کنند؛ فکر می‌کنم فیلم آتش‌بس تهمینه میلانی را 10 بار باهم نگاه کردیم.

این بازیکن معروف در پاسخ به سوالی که به سینما هم مثل فوتبال علاقه داری؟، می‌گوید: سینما؟ فکر می‌کنم همه به سینما علاقه دارند به قشر خاصی هم محدود نیست و اصلا در کل دنیا همه به سینما علاقه مندند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین