کد خبر: ۲۷۳۳۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
با مجوز مجلس به وزارت بهداشت؛

درمان مصدومان سوانح رانندگی رایگان انجام می‌شود

مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را موظف کرد اقدامات لازم برای درمان فوری مصدومان سوانح رانندگی به عمل آورده و برای تأمین بخشی از منابع لازم معادل 10درصد از حق بیمه پرداختی شخص ثالث به حساب درآمدهای اختصاصی نزد خزانه‌داری کل کشور به نام وزارت بهداشت واریز می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را موظف کردند اقدامات لازم برای درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی در تمام واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و همچنین در مسیر اعزام به مراکز تخصصی و مراجعات ضروری بعدی را به عمل آورد.

همچنین برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به این مصدومان، معادل 10درصد از حق بیمه پرداختی شخص ثالث، سرنشین و مازاد به طور مستقیم طی قبض جداگانه به حساب درآمدهای اختصاصی نزد خزانه‌داری کل کشور به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز می‌شود. توزیع این منابع بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط وزارتخانه مذکور با تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بر اساس عملکرد واحدهای فوق‌الذکر بر مبنای تعرفه‌های مصوب هر سه ماه یک بار صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است هزینه‌کرد اعتبارات مذکور را هر شش ماه یک بار به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارش کند.

همچنین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مسئول حکم اجرای این ماده است.

به گزارش ایسنا، این مصوبه مجلس با 144 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموعه 198 نماینده حاضر مورد موافقت قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین