کد خبر: ۱۰۰۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۸

سكه طلا از 300 هزار تومان عبور کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:اتحادیه کشوری طلا و جواهر از افزایش قیمت سکه طرح قدیم به 302 هزار تومان در بازار در روز پنج‌شنبه خبرداد و گفت: سکه به اندازه کافی در بازار موجود است، بنابراین نیازی به عرضه سکه‌های جدید ضرب شده توسط بانک مرکزی در بازار نیست. 

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر گفت: روز پنج‌شنبه قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 302 هزار تومان، سکه طرح جدید 296 هزار تومان، نیم سکه 149 هزارو 500 تومان و ربع سکه نیز 75 هزارو 500 تومان معامله مي‌شود. 

ريیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر همچنین قیمت هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار را 30 هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر اونس طلای جهانی نیز یک‌هزار و 216 دلار است. 

وی دلایل عمده افزایش قیمت سکه و طلا در بازار را افزایش قیمت ارز (دلار) و همچنین طلای جهانی بیان و پیش‌بینی کرد: با توجه به بحران مالی اروپا، روند افزایشی قیمت دلار و طلا در بازارهای جهانی ادامه داشته باشد. کشتی آرای با تاکید بر اینکه در حال حاضر سکه در بازار داخلی به میزان کافی وجود دارد و مشکلی در عرضه سکه نیست، اظهار داشت: کمبودی در بازار سکه نداریم. وی ادامه داد: همچنین قیمت‌ها در بازار داخلی مطابق با بازارهای جهانی است، بنابراین نیازی نیست که سکه‌های جدید ضرب شده توسط بانک مرکزی وارد بازار شود. 

در همين حال گزارش دنیای اقتصاد حاكي‌است: قیمت سکه طرح قديم در منطقه چهار راه استانبول در روز پنج‌شنبه 300 هزار تومان بود. سکه بهار آزادی نیز به نرخ 296 هزار تومان به خریداران عرضه شد. نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب 150 هزار تومان و 76 هزار و 500 تومان فروخته شدند. افزایش قیمت اقلام سکه روز پنج‌شنبه به صورت 1000 تومان برای سکه بهار آزادی،2 هزار تومان برای سکه طرح قدیم و نیم سکه و 500 تومان برای ربع سکه ثبت شد. قیمت هر اونس طلا نیز روز پنج‌شنبه (27 ماه مه) بین 1207 تا 1218 دلار در نوسان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین