کد خبر: ۱۰۰۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵

حذف احزاب از امور کشور با مشی امام راحل(ره) سازگار نیست

دولت سیاست بی‌اعتنایی به احزاب را در پیش گرفته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی خانه احزاب گفت: نقش ندادن به احزاب در مسائل کشور با روح قانون ساسی و مشی امام راحل (ره) سازگار نیست. 

حسین کنعانی مقدم، عضو شورای مرکزی خانه احزاب، با اشاره به اظهارات محمود احمدی‌نژاد مبنی‌بر اینکه احزاب در امور کشور دخالت نکنند، افزود: با توجه به اینکه امام راحل از فعالیت حزب جمهوری اسلامی حمایت کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره احزاب در کشور، نقش و مسئولیت‌های مختلفی داشته اند، حال نقش ندادن به آنان و اینگونه اظهارنظرها یک نوع شبهه در اذهان سیاسی کشور مبنی‌بر هیچ‌کاره بودن احزاب ایجاد می‌کند.

وی اظهارداشت: ساختاری که در قانون اساسی برای احزاب تعیین شده است، مشخص کرده که مردم آزادند مطالبات خود از دولت را از طریق احزاب پیگیری کنند و احزاب نیز باید بر عملکرد دولت نظارت داشته باشند.

کنعانی‌مقدم با تاکید بر اینکه احزاب باید در تصمیم سازی کشور نقش داشته باشند، گفت: تصمیم گیری ها بر عهده دولت است اما در عرصه تصمیم سازی باید نظرات احزاب نیز لحاظ شود.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب، با بیان اینکه یکی از شاخص‌های نظام‌های جمهوری و مردم سالاری دینی حضور فعال و موثر احزاب در عرصه‌های تصمیم سازی کشور است، گفت: میزان فعالیت احزاب و نظارت آنان بر عملکرد دولت در قانون تعیین شده است و براساس آن احزاب می‌توانند در امور کشور اظهارنظر کنند.

وی با انتقاد از سیاست‌های انقباضی دولت نهم و دهم در مقابل احزاب گفت: متاسفانه در این سال‌ها دولت سیاست بی‌اعتنایی به احزاب را در پیش گرفته است و عملا احزاب نقشی در تصمیم سازی‌های کشور ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین