کد خبر: ۱۰۰۵۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۲

استقبال روحانیون مجلس از عفو محکومین حوادث پس از انتخابات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از این که دادستان تهران خبر از احتمال عفو برخی محکومین حوادث پس از انتخابات داد، این پیشنهاد با استقبال بسیاری از فعالین سیاسی جامعه پی گرفته شد.

قدرت‌الله علیخانی در خصوص عفو محکومین حوادث پس از انتخابات به فرارو گفت: «این پیشنهاد از سوی هر مقامی صورت گرفته باشد، پیشنهاد مثبت و سازنده‌ای برای ایجاد فضای دوستی، همدلی و بازگرداندن آرامش به جامعه است. فرقی نمی‌کند؛ دادستان یا هر مسئول دیگری گفته باشد، ما استقبال می‌کنیم.»

وی با بیان این که بسیاری از این افراد نیروهای انقلاب بوده اند، اظهار داشت: «بسیاری از این افراد خدماتی را چه قبل و چه بعد از انقلاب داشته اند و اگر هم دعوایی بوده، دعوایی خانوادگی بوده است و نظر هیچ‌کدام از آن‌ها ضدیت با نظام نبوده است.»

نماینده مردم قزوین، با یادآوری اظهارت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: «ایشان هم گفته اند که این افراد نیت ضدیت با نظام را نداشته اند. به نظر من اکثریت این افراد، نظام، رهبری و آرمان‌های امام را قبول دارند و برای انقلاب هم زحمت کشیده اند. اگر هم اختلافی داشته اند، با نظام نبوده، با رقیب بوده است. ولی رقیب همیشه برای این که رقیب را از صحنه خارج کند، برچسب ضدیت با نظام و ولایت فقیه می‌زند و گرنه هیچ یک از این افراد نه مخالف نظام بودند و نه مخالف ولایت فقیه.»

قدرت الله علیخانی با تاکید بر در نظر گرفتن مصالح گفت: «اگر مصلحت باشد، که قطعاً مصلحت است، امیدواریم این‌ها هر چه سریع‌تر به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند. در این مسائل مزایای بعضی افراد قطع شده و خانواده‌هایشان دچار مشکل شده اند و امیدواریم دستور برقراری مزایای آن‌ها صادر شود.»

وی با تاکید بر استقبال جامعه از این پیشنهاد، در خصوص منوط شدن عفو به تقاضای محکومین گفت: «وقتی دعوای خانوادگی بوده است، چه اشکالی دارد. به هر حال رهبری نظام در راس نظام است و درخواست از محضر ایشان نه تنها اشکالی ندارد بلکه باعث باز شدن بسیاری از گره‌های به وجود آمده می‌شود.»

وی افزود: «این افراد قطعاً از رافت اسلامی برخوردار می‌شوند. چون در حال حاضر در کشور نیاز به وحدت و همدلی و آرامشی داریم که آن فضای آلوده به طور کلی از میان برود.»

نماینده مردم قزوین در پایان ابراز امیدواری کرد که به آزادی زندانیان به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) که ولادت حضرت امام هم تلقی می‌شود، به زودی زود جامه عمل پوشیده شود.

هم‌چنین سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در این خصوص اظهار داشت: «آن‌چه برای رشد مملکت قابل توجه است، احترام به قانون، اجرای قانون و نظارت بر اجرای قانون است.» وی ادامه داد: «خوب است کاری کنیم که همه مردم ما قانون‌مدار باشند و قانون را در همه زندگی اجرا کنند، اگر افرادی بر خلاف قانون کاری انجام دادند، دستگاه قضایی وجود دارد که باید متخلفین را محاکمه کند و مجازات‌های قانونی را اعمال نماید.»

اکرمی افزود: «نکته سوم در این است که اگر افرادی گرفتار قانون و زندانی شدند، خوب است ما به عنوان مجریان قانون در جایی که امکان‌پذیر است آن افراد را مورد رحمت و عفو قرار دهیم تا آن‌ها به آغوش خانواده برگردند و زندگی معمول خود را پی بگیرند، تقاضای عفو کردن کاری مشروع و مقبول است.»

نماینده مردم تهران در مجلس، در خصوص منوط شدن عفو به تقاضای محکومین اظهار داشت: «همین مسئله هم باید طبق روال قانون باشد. به هر حال احترام به قانون و اجرای قانون مفید و سودمند است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین