کد خبر: ۱۰۰۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰

حبیب‌الله عسگراولادی: سخان احمدی‌نژاد در مورد عدم دخالت احزاب در امور کشور، تنها مربوط به استان کرمان بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: تجمیع انتخابات شوراها با ریاست جمهوری به نفع کشور است و با این روش موافق هستیم. 

حبیب‌‌الله عسگر اولادی پنجشنبه شب در نشست خبری که در سالن جلسه خانه جوان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اگر انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شورای اسلامی تجمیع شود زمان زیادی برای ارائه فهرست کاندیداهای مورد نظر داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بحث تجمیع انتخابات در کشور هنوز ادامه دارد و نتیجه قطعی در این ارتباط مشخص نشده است اقدامی در این راستا انجام نداده‌ایم.

عضو تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: نقطه قابل بحث در تجمیع انتخابات این است که باید اقدامی غیرقانونی انجام شود چرا که اگر بخواهیم مدت زمان خدمت فرد انتخاب شده توسط مردم را 22 ماه تمدید کنیم یک اقدام غیرقانونی است.

عسگر‌اولادی یادآور شد: اگر انتخابات شوراها 22 ماه شود نیز خلاف قانون است که باید این موضوع در مجلس مورد بررسی شود.

این مسئول در خصوص ارائه لیست واحد توسط جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات نیز بیان داشت: برای ارائه لیست هنوز زمان باقی است فعلا نیاز به ارائه فهرست برای معرفی کاندیداها نیست.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص سئوالی مبنی‌بر راه‌های رسیدن به وفاق و وحدت در کشور با توجه به نزدیک شدن به روز 22 خرداد ماه، بر اتحاد و یکرنگی مردم ایران تاکید کرد و گفت: باید همه با هم باشیم نه گروهی، چرا که گروهی شدن سبب می‌شود تا براساس اندیشه‌های خود کشور را به طرفی که خودمان می‌خواهیم سوق دهیم.

عسگراولادی با بیان اینکه ما ملت ایران فقیه عادلی داریم که در جناح نمی‌گنجد، گفت: مقام معظم رهبر فراجناحی هستند و در حالی که ایشان فرمودند انتخابات قابل قبول بود باید همه ملت ایران با هر سلیقه و از هر جناحی این را قبول کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه متاسفانه در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری آزردگی‌هایی پدید آمد، اظهار داشت: برخی اتفاقات در انتخابات سبب شد آزردگی‌ها ریشه بدواند و رفته رفته موجب بروز مشکلات اساسی در کشور شوند.

عسگر‌اولادی خاطرنشان کرد: در انتخابات دور دهم موسوی در شهر تهران 200 هزار رای بیشتر از احمدی‌‌نژاد کسب کرد و در برخی استانها نیز آرای این دو کاندیدا نزدیک به هم بود و همین باعث شد طرفداران موسوی تصور کنند که در تمام کشور مافوق احمدی‌نژ‌اد هستند.

وی ادامه داد: این تصور در حالی شکل گرفت که در اعماق کشور به دلیل خدماتی که دولت نهم ارائه کرده بود برای انتخاب مجدد این دولت مردم اصرار داشتند.

این فعال سیاسی اعلام کرد: اعضای شورای نگهبان فقهایی هستند که سال‌ها قبل از تولد موسوی از یاران امام خمینی ( ره ) بودند در حالی‌که این افراد سالم بودن انتخابات را تایید می‌کنند و رهبر نیز انتخابات را قبول دارد نشان از سلامت انتخابات است همه باید این امر را قبول کنند.

عسگراولادی با اشاره به مناسبت های هفته جاری گفت: وجود این مناسبت‌ها باید مسئولان را به این فکر وا دارد که بهترین فرصت برای فراموش کردن مصلحت‌های شخصی است و باید همه دور هم جمع شده و از رهبر و ولایت‌ فقیه پیروی کنیم.

وی در ادامه در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهوری مبنی بر اینکه احزاب حق دخالت در امور کشور را ندارد به خبرنگار مهر پاسخ داد: این اظهار نظر احمدی‌نژاد تنها مربوط به استان کرمان بود.

عسگ‌اولادی با بیان اینکه بخشی از این اظهارات از سوی دفتر رئیس جمهوری تکذیب شد اظهار داشت: بخشی از این اظهارات که در استان کرمان صورت گرفته بود نیز مربوط به این استان به دلیل دخالت برخی احزاب فعال در کرمان برای عزل و نصب‌ها بود.

وی گفت: رئیس جمهور به هیچ وجه معقتد نیست احزاب فعالیت سیاسی نکنند بلکه گفته احمدی‌نژاد مبنی‌بر عدم دخالت احزاب در امور جاری مملکت است که کاملا صحیح فرموده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
0
0
درتمام شهرهای کردستان وروستاها موسوی جلوتر بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین