کد خبر: ۱۰۲۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶

خباز: بانک مرکزی به اجبار آمار نادرست می‌دهد

به کسی که هفته‌ای یک ساعت کار کند شاغل اطلاق می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا خباز خاطر نشان کرد: بانک مرکزی مجبور است در راستای حمایت از سیاست‌های دولت آمار نادرست و به سود دولت ارائه دهد. 

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با انتقاد از بانک مرکزی، اظهار داشت: به عنوان کمیسیون تخصصی به بانک مرکزی اعلام کردیم دلایل علمی کاهش نرخ تورم را بیان کنند.

محمدرضا خباز در گفت‌و گو با خانه ملت با اشاره به سخنان بهمنی رییس کل بانک مرکزی ادعای کاهش نرخ تورم را نادرست خوانده و ادامه داد: بانک مرکزی بدون ارائه دلایل منطقی تنها به اعلام عدد بسنده کرده و دلایل علمی کاهش تورم را بیان نمی کند.

نماینده کاشمر در مجلس تاکید کرد: افراد جامعه نه تنها کاهش تورم را احساس نمی‌کنند بلکه از افزایش قیمت‌ها ناراحتند.

خباز درباره کاهش قیمت در بخش مسکن، خاطر نشان کرد: دولت می‌گوید مسکن ارزان شده این در حالی این که بخش مسکن در رکود فرو رفته و خرید و فروش انجام نمی‌شود؛ که افزایش قیمت‌ها در این بخش مشهود باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، ادامه داد: چندی پیش وزیر کار طی مصاحبه‌ای اعلام کرد بیکاری در کشور کاهش پیدا کرده است؛ نامه‌ای به وزیر کار نوشته و دلایل کاهش بیکاری را جویا شدم. وزیر کار در پاسخ به نامه بنده نوشت تعریف کار را عوض کرده‌ایم؛ در تعریف جدید به کسی که هفته‌ای یک ساعت کار کند شاغل اطلاق می‌شود. این در حالی است که در تعریف قبلی شاغل به کسی گفته می‌شد که هفته‌ای دو روز کار می‌کرد.

وی طی طرح پرسشی گفت: اگر در آینده تعریف شاغل از هفته‌ای یک ساعت کار به هفته‌ای نیم ساعت کار تقلیل پیدا کرد و نرخ بیکاری 5 درصد شد واقعا مشکل بیکاری در جامعه حل شده است؟

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس مشکل اصلی بانک مرکزی را مستقل نبودن آن از دولت عنوان کرده و افزود: مشکل بانک مرکزی این است که زیر مجموعه دولت است و تا زمانی که از دولت مستقل نشده نباید آمار علمی و کارشناسی شده را از بانک مرکزی انتظار داشته باشیم.

خباز خاطر نشان کرد: بانک مرکزی مجبور است در راستای حمایت از سیاست‌های دولت آمار نادرست و به سود دولت ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: ایراد مسئولان این است که حقوق میلیونی می‌گیرند و کاهش و افزایش تورم را درک نمی‌کنند.

وی در نهایت با اشاره به دولت شهید رجایی تصریح کرد: شهید رجایی هیچگاه اجازه نمی‌داد حقوق دولتمردان زیاد شود لذا همواره حقوق وزیران را 16 هزار و 500 تومان ثابت نگه داشت چرا که معتقد بود اگر وزرا بیشتر از مردم عادی حقوق بگیرد مردم را از یاد می‌برند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Spain
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
0
0
احسنت به آقای خباز. بانک مرکزی با از دولت مستقل باشد.
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۹
0
0
اگرنرخ تورم کاهش یافته، پس چرا ما که کارمند ارشد شرکت نفت هستیم، دیگر جرات نمی‌کنیم فرزندان‌مان رابا خود به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ببریم و مانند سال‌های قبل بی‌دغدغه خرید کنیم؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین