کد خبر: ۱۰۵۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۱
در خطبه‌های نماز مشهد

علم‌الهدی: ولایت‌مطلقه فقیه اصل دین ما است

هر حکمی برخلاف نظر ولایت مطلقه فقیه مردود است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ولایت‌مطلقه فقیه تنها به معنای نظارت نیست بلکه حاکمیت است و این اصل دین ما است چون امامت از اصول دین است و هرکه آن‌را قبول ندارد از شیعه‌گری و امامت باید دست بردارد. 

امام جمعه مشهد گفت: هر حکمی که برخلاف نظر ولایت مطلقه فقیه باشد مردود است.

سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت تثبیت و تحکیم مبانی اعتقادی، فکری دینی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی است و یکی از مسائل و اندیشه‌های سیاسی اصل ولایت فقیه است که این نقطه ما را به ائمه اطهار(ع) و پیامبر(ص) متصل می‌کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به استفتائی که اخیرا از مقام معظم رهبری مبنی‌بر التزام به ولایت فقیه شده است، گفت: رهبری در پاسخ خود به دو مورد مفهوم‌شناسی ولایت‌فقیه و معنای التزام به ولایت‌فقیه اشاره کرده و می‌فرمایند " ولایت فقیه به معنای حاکمیت مجتهد جامع‌الشرایط در عصر غیبت است و شعبه‌ای از ولایت ائمه اطهار(ع) است که همان ولایت رسول خدا(ص) است و همین که از دستورات حکومتی ولی امر مسلمین اطاعت کنید نشانه استلزام کامل به آن است.

علم‌الهدی گفت: متاسفانه جریان‌های مرموز فتنه‌گر در داخل و خارج به تحلیل‌های ناجوانمرادنه نسبت به این استفتاء پرداخته و از آن به عنوان محلی برای قدرت‌یابی و توسعه در قدرت یاد می‌کنند.

علم الهدی تصریح کرد: در تمام تاریخ اندیشه و مسئله ولایت فقیه که تا زمان غیبت صغری می‌رسد تعبیر حاکم نسبت به مجتهد جامع الشرایط وجود داشته که حتی می‌توان به قبل از غیبت صغری و در سخنان امام صادق(ع) نیز در این رابطه اشاره کنیم و این تعبیری است که همه فقها در تاریخ فقه داشته‌اند که امام (ره) نیز به طور جدی به آن تاکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اصل 110 قانون اساسی که در خصوص برخی از شئون ولایت فقیه آمده است نیز عنوان کرد: امام(ره) در رابطه با این اصل قانون اساسی می‌فرمایند که تنها بخشی از شئون ولایت فقیه را شامل می‌شود و برخی سران فتنه نیز قبل از انتخابات در گفت‌وگو با نیویورک تایمز بدون داشتن اطلاع از بازنگری قانون اساسی و اصل 52 آن اختیارات ولایت فقیه را اصل 110 برشمرده در حالی که بر اساس اصل 52، ولایت مطلقه فقیه مطرح می‌شود به طوری‌ که تمام فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی قوای سه گانه و دستگاه‌ها و نهادهای کشور و... در صورت نبود موافقت ولایت مطلقه فقیه مردود است و تمام قوای سه گانه و قانون‌گذار و... زیر نظر ولایت مطلقه فقیه هستند.

وی ادامه داد: ولایت مطلقه فقیه تنها به معنای نظارت نیست بلکه حاکمیت است و این اصل دین ما است چون امامت از اصول دین است و هرکه آنرا قبول ندارد از شیعه گری و امامت باید دست بردارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین