کد خبر: ۱۰۷۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران

سید احمد خاتمی: امروز، روز خشم مقدس بود

طرف فلسطینی در مذاکرات صلح، هیچ جایگاهی در میان فلسطینیان ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضعف مشروعیت مذاکرات صلح واشنگتن، تاکید کرد: طبق نظرسنجی که اخیرا انجام شده 92 درصد مسلمانان ساکن سرزمین‌های اشغالی با این مذاکرات مخالف بودند و از سوی دیگر، طرف فلسطینی این مذاکرات هم چهره منفوری بین فلسطینی‌ها است که هیچ جایگاهی در بین آنها ندارد. 

سید احمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران پس از دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، حضور گسترده جوانان در مراسم شب‌های احیا را نشانه این دانست که تیر تهاجم فرهنگی دشمن به سنگ خورده است. 

وی افزود: امروز که روز قدر است شما جلوه‌های خشم مقدس را به نمایش گذاشتید، دیشب شب رحمت الهی بود و امروز روز خشم مقدس بود که شما امروز روز قدر عبادت بزرگ دیگری را به نمایش گذاشتید یعنی خشم علیه رژیم صهیونیستی. 

وی تصریح کرد: این اخلاق، اخلاقی خدایی است که شب‌های قدر، قرآن روی سر می‌گذاریم، بگوئیم بک‌یا‌الله و روز قدر به خیابان‌ها بیائیم و فریاد بزنیم، مرگ بر اسرائیل. 

خاتمی ادامه داد: ملت بزرگ ما امروز ابراز خشم کردند از رژیم سیاهی که در بیش از 60 سال تاریخ اشغال‌گری‌اش، انواع جنایت‌ها از جمله قتل عام فلسطین‌یان گرفته تا تخریب خانه‌ها و کشتار کاروان آزادی را مرتکب شده است. 

خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 17 شهریور و شهید آیت‌الله قدوسی و شهید وحید دستجردی، به بیان نکاتی در رابطه با روز قدس پرداخت. 

وی یاد‌آور شد: امام در اوج غربت فلسطین این مسأله را با نام‌گذاری روز قدس احیا کرد. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به طرح مجدد مذاکرات سازش که هم‌اکنون در واشنگتن در جریان است، این مذاکرات را خیانت به مردم فلسطین دانست و با برشمردن مذاکرات پیشین سازش، گفت: چون این مذاکرات جنایت‌کارانه بوده، شکست صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در این مذاکرات از پیش رقم خورده و در این مذاکرات هم رقم خواهد خورد. 

احمد خاتمی با اشاره به ضعف مشروعیت این مذاکرات ادامه داد: طبق نظرسنجی که اخیرا انجام شده 92 درصد مسلمانان ساکن سرزمین‌های اشغالی با این مذاکرات مخالف بودند و از سوی دیگر ، طرف فلسطینی این مذاکرات هم چهره منفوری بین فلسطینی‌ها است که هیچ جایگاهی در بین آنها ندارد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان و نبرد 22 روزه غزه گفت: تنها راه زمین‌گیر کردن رژیم صهیونیستی، مقاومت است. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مدیرکل آژانس انرژی هسته‌ای اخیرا گفته احتمالا هفته آینده برنامه‌های غیرصلح‌آمیز رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: امیدواریم پیگیری کنند و بپرسند بیش از 200 کلاهک هسته‌ای را چه کسی در اختیار شما گذاشته است. 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اوباما با شعار تغییر روی کار آمد اما هیچ تغییری نسبت به روسای دیگر جمهور آمریکا تاکنون نداشته است، گفت: دنیا می‌داند که رژیم آمریکا در تمام جنایات رژیم صهیونیستی شریک است. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سیل اخیر در پاکستان تصریح کرد: این مسأله باید به عنوان مسأله بزرگ قرن مطرح شود، چرا که 14 میلیون نفر در آن آواره شده‌اند. 

خاتمی در پایان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با هیأت دولت نکات مختلفی از این رهنمودها را برشمرد و ابراز امیدواری کرد دولت‌مردان ما با توجه به رهنمودهای مقام رهبری در جهت خدمت بیشتر به مردم اهتمام ورزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین