کد خبر: ۱۱۰۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲
خباز در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب:

اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به صلاح نیست

تاخیر در اجرا، فشار بر مردم را افزایش می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: محمدرضا خباز در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پیشنهاداتی مبنی‌بر اصلاح آن، اظهار داشت: اگر تجدیدنظر به این شکل باشد که مجلس و دولت با همکاری هم بنشینند و به یک راه‌کار جدید در اجرای قانون برسیند که فشار کمتری بر مردم تحمیل شود مطلوب است. 

وی ادامه داد: اما اگر این تجدیدنظر به شکلی باشد که کلا قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کنار گذاشته شود اصلا به صلاح نیست. 

خباز تصریح کرد: مجلس برای آنکه در بهترین حالت این قانون اجرا شود آمادگی همکاری با دولت را دارد حتی اگر دولت برای آن لایحه به مجلس دهد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اگر هدف از اصلاح قانون مجلس کنار گذاشتن قانون باشد کار اصلاح غلط است و مجلس به آن تن نمی‌دهد. دولت باید از ابتدای سال قانون را اجرا می‌کرد که اجرا نکرد. هم اکنون هم ما باید مصر بر اجرا باشیم باید این قانون هرچه زودتر اجرا شود تا خسارت ناشی از تاخیر آن کم‌تر شود. 

نماینده کاشمر با اشاره به پیشنهاد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی‌بر اصلاح این قانون نیز گفت: آقای رضایی خود اقتصاددان است، می‌داند که قرار است یک جراحی در کشور انجام شود جراحی هم بدون خون‌ریزی نمی‌شود، ما باید سعی کنیم حداقل خون‌ریزی را در اجرای این جراحی داشته باشیم. قانون اگر خوب اجرا شود نیازی به اصلاح ندارد زیرا مجلس دست دولت را در اجرا باز گذاشته است. 

خباز با اشاره به تاخیر دولت دراجرای این قانون نیز گفت: همین تاخیری که از جانب دولت اعمال شد در اجرای قانون مذکور خود موجب فشار بر اقشار مختلف مردم می‌شود. دولت مصر بوده سال 88 قانون را اجراکند حال سال 89 هم رو به پایان است و از اجرا خبری نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین