کد خبر: ۱۲۰۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷

انتقاد از بایكوت یک فیلم تنها به خاطر وجود صحنه‌هایی در حمایت از مجمع تشخیص مصلحت نظام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سعید حاجی میری تهیه كننده فیلم پسر آدم دختر حوا از برخورد مسئولان سینمایی با این فیلم به خاطر وجود صحنه‌هایی در حمایت از مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد كرده است.

حاجی میری در گفت‌وگو با خبرگزاری هنر گفته: درست است كه آقایان در جشنواره سال گذشته توجهی به فیلم پسر آدم دختر حوا نكردند و به طورحتم اصلی‌ترین دلیل شان نیز وجود صحنة اجتماع مردان و زنان مقابل ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام و نهایتاً شعارهای تحسین‌آمیز زنان برای مسئولین مجمع بود كه سبب شد نه تنها در هیچ محفلی اسمی از این فیلم نیاورند بلكه برای اصحاب مطبوعات نیز نمایش داده نشود و در ادامه برای دست‌اندركاران فیلم نشست مطبوعاتی برگزار نكردند و شگفتی آورتر آن كه در هیچ یک از سانس‌های نمایش فیلم صندوق رأی‌گیری مردمی قرارندادند تا مبادا این فیلم از فیلم مورد نظرشان پیشی گیرد، زیرا می توانستند استقبال چشمگیر مردم را حدس بزنند. 

بنابراین باز هم همان مسأله سیاسی بودن جشنواره مطرح می‌شود. در غیر این صورت مگر می‌شود اثری كه تمامی ماهنامه‌ها و مجلات سینمایی و تخصصی وزین و معمولی و اكثر منتقدان و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها اعم از راست و چپ از آن تعریف كردند اما در جشنواره دیده نشود؟ 

به طور قطع تنها توجیه منطقی این پدیده ناهنجار نشان از ادامه سیاست‌ها است نه ادامه سینما.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین