کد خبر: ۱۲۰۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴

نامه افخمی به دبیر جشنواره فجر: اجازه نمی‌دهم از نام افخمی در فیلم فرزند صبح سوء‌استفاده شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بهروز افخمی در نامه‌ای به دبیر جشنواره فیلم فجر، از وی خواست برای جلوگیری از سرقت نام و آسیب رساندن به حیثیت حرفه‌ای‌اش اقدام کند. 

در ابتدای یادداشت بهروز افخمی که به مهدی مسعودشاهی دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر نوشته است، آمده: در خبرها خواندم که فیلم "فرزند صبح" در بخش مسابقه جشنواره پذیرفته و در اخبار منتشره مخصوصاً تاکید شده است که این فیلم را من ( بهروز افخمی) کارگردانی کرده‌ام. جای دیگر از قول آقای شرف‌الدین (تهیه‌کننده) خواندم که افخمی از نزدیک در جریان شیوه صداگذاری بوده، موسیقی را تایید کرده و با بهرام زند به عنوان سرپرست گویندگان جلسه‌ای داشته و نقطه نظراتش را مطرح کرده است و در مجموع از حال و هوای چگونگی امور تکمیلی فیلم مطلع بوده است.

وی در ادامه این یادداشت تاکید می‌کند: من امیدورام دیگران این دروغ‌های حیرت‌انگیز را از قول آقای شرف‌الدین جعل کرده باشند و گرنه باید از قول حافظ به خودمان دلداری بدهیم که: تو عمرخواه و صبوری که چرخ شعبده‌باز/ هزار بازی از این طرفه‌تر برانگیزد

افخمی خاطر نشان می‌کند: من خدا را شاهد می‌گیرم که به هیچ صورت در جریان شیوه صداگذاری و دوبله نبوده‌ام، موسیقی را تایید نکرده‌ام و تا چند هفته پیش اصلاً نمی‌دانستم چه کسی موسیقی را ساخته است. فقط با آقای بهرام زند بیش از دو سال پیش در جلسه‌ای شرکت کرده‌ام که آن هم به خوردن چای و شیرینی و یادآوری خاطرات دوبلاژ سریال "کوچک جنگلی" گذشت.

وی با اشاره به صداگذاری "فرزند صبح" یادآور می‌شود: پیش از این هم گفته‌ام که صدای هر فیلم نیمی از موجودیت آن را می‌سازد و در مورد فیلم "فرزند صبح" که صدابرداری مستقیم نشده، اجرای گفت‌وگوها از لحاظ لحن و لهجه‌ها می‌بایست در هنگام دوبلاژ کارگردانی می‌شد و کارگردانی بازی‌های بازیگران فیلم هم تا آنجا که به گفت‌وگوها مربوط می‌شود از اختیار من خارج و احتمالاً به وسیله خود آقای شرف‌الدین انجام شده است. از این گذشته چنان که پیش از این گفته‌ام تدوین مورد تایید من که به وسیله سیف‌الله داد انجام شده بود دور انداخته شده و فیلم مجدداً تدوین شده است.

این کارگردان سینما در ادامه این یادداشت تاکید می‌کند: از آقای شرف‌الدین نقل است که: در حال حاضر صدا، موسیقی و تدوین فیلم را تایید می‌کنم و مسئولیت آن را می‌پذیرم و در مورد کیفیت لابراتوار بهتر است از آقای ارگانی سوال کنید. پرسش این است که وقتی آقای شرف‌الدین صدا، موسیقی و تدوین فیلم را تایید می‌کند، چرا نباید نام ایشان یا آقای ارگانی که در مورد کیفیت لابراتوار پاسخ‌گو هستند به عنوان کارگردان این ویرانی ذکر شود.

در ادامه این متن آمد است: من برای چندمین بار تاکید می‌کنم که تدوین، صداگذاری، موسیقی و دوبلاژ "فرزند صبح" را تایید نمی‌کنم و یقین دارم که فیلم "فرزند صبح" در تمام جنبه‌های صدا و گفتار و تدوین و تصویر ضایع و خراب شده است. تصویر فیلم هم به دلیل فیلم‌برداری سوپر 35 میلیمتری با قاب کامل قابل چاپ در ایران نیست و هر لابراتواری که این فیلم را برای نمایش چاپ کند مسلماً قاب‌های ناقص و ترکیب بندی‌های مخلوط و زشتی را از آنچه ما فیلمبرداری کرده‌ایم تحویل خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من اجازه نمی‌دهم که از نامم به عنوان کارگردان در تیتراژ این فیلم سو استفاده شود و از شما به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر درخواست می‌کنم در جهت جلوگیری از سرقت نام و آسیب رساندن به حیثیت حرفه‌ای اینجانب اقدام فرمایید. از طرف دیگر به شما هشدار می‌دهم که شنیده‌ام نتایج کار آقایان شرف‌الدین و ارگانی به هیچ وجه در شان امام(ره) نیست چنان که ممکن است خدای نکرده وهن شخصیت آن عزیز و حتی تمسخر لهجه و رفتار مردم خمین به حساب آید. زیاده مزاحمت نمی‌کنم و توفیق حضرتعالی را در برپایی یک جشنواره آبرومند و محتشم از خداوند خواستارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین