کد خبر: ۱۲۱۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷

محسن رضایی: اینترنت و پیام کوتاه خلاء تشکیلات چریکی برای انقلاب کردن را پر کرده است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب‌: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است: در دوران فعلی، اینترنت و پیام کوتاه عملاً خلاء تشکیلات چریکی را پر کرده و مردم به راحتی می‌توانند در یک حرکت انقلابی شرکت کنند.

محسن رضایی در پاسخ به اینکه چه شاخص ها و ویژگی هایی موجب گسترش الگوی انقلاب اسلامی در کشورهای عربی شده است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، الگوهایی که در دنیا مطرح بود عمدتا بر محور مسلحانه و تشکیلاتی بود. انقلابهای روسیه، چین و آمریکای جنوبی نمونه‌هایی از این انقلاب‌ها بود اما مدتها بود نظام سرمایه داری با سیستم‌های امنیتی قدرتمند، جلوی این انقلاب‌ها را گرفته بود و به هیچ شکلی نمی‌شد کار کرد اما امام راحل شکلی جدید از انقلاب را مطرح کرد که بر تظاهرات و حضور مردم در صحنه استوار بود و عملاً مردم با دست خالی جلوی توپ و تانک به صحنه آمدند و پیروزی خون بر شمشیر شکل گرفت و این الگویی شد که کاملاً در حال موفقیت است وبه عکس الگوهای مارکسیست‌ها مثل کاری که طالبان در افغنستان انجام داد و ناموفق بودن آن عیان شد.

وی در این باره ادامه داد: به نظر می‌رسد فعالیت‌های انظباطی تشکیلاتی به دلیل ابعاد مختلفی که داشته، دیگر کارکرد موفق گذشته را ندارد و از آنجایی که بیداری در جوامع فوق العاده بالا رفته و مردم به راحتی می‌توانند بدون روابط تشکیلاتی سنتی و شناخته شده با هم ارتباط داشته باشند و این ارتباط مؤثر هم باشد.

رضایی با اشاره به تجربه انقلاب اسلامی و استفاده مردم از کاست برای پخش سخنرانی های امام راحل، اظهار داشت: اگر در دوران انقلاب اسلامی رسانه‌های صوتی و تصویری اثر‌گذار بود در دوران فعلی، اینترنت و پیام کوتاه است که عملاً خلاء تشکیلات چریکی را پر کرده و مردم به راحتی می‌توانند در یک حرکت انقلابی شرکت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین