کد خبر: ۱۲۳۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹

کیمیایی دوباره راهی بیمارستان شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسعود کیمیایی بار دیگر به دلیل عارضه قلبی راهی بیمارستان شد. 

مسعود کیمیایی کارگردان سینمای ایران که چندی پیش به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان دی بستری و پس از بهبود نسبی از این بیمارستان مرخص شده بود، بار دیگر از 20 اسفندماه در بیمارستان جم بستری شده است. 

یکی از پرستاران این بیمارستان گفت: کیمیایی به دلیل مشکل قلبی به بخش مراقب‌های ویژه این بیمارستان منتقل و دیروز به بخش منتقل شد. 

وی افزود: حال عمومی این کارگردان سینما خوب است و هم اکنون برای بهبود، داروهای لازم را مصرف می‌کند. 

به گفته این پرستار دقیقا مشخص نیست کیمیایی چه زمانی از این بیمارستان مرخص می‌شود. 

کیمیایی متولد 1320 تهران است. وی حرفه فیلم‌سازی را با دستیاری ساموئل خاچیکیان در فیلم «خداحافظ تهران» آغاز کرد. او نخستین تجربه حرفه‌ای خود را در فیلم «بیگانه بیا» آموخت. او با ساختن فیلم «قیصر» گام در مسیر دیگر نهاد، در حقیقت کیمیایی را می‌توان آغازگر موج نوی سینمای ایران نامید. 

وی جزو فیلمسازانی است که به سینمای داستان‌پرداز تعلق دارد. شاخصه کیمیایی معرفی تعداد زیادی بازیگر به سینمای ایران است. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به داستان‌نویسی نیز اشاره کرد. 

خط قرمز، تیغ و ابریشم، دندان مار، ردپای گرگ، سلطان، مرسدس، اعتراض، سربازهای جمعه، رئیس، محاکمه در خیابان و جرم از جمله آثار این کارگردان کهنه کار سینمای ایران است. 

کیمیایی با فیلم «جرم» در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم این جشنواره را به خود اختصاص داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین