کد خبر: ۱۲۸۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱

دروغ می‌گویید، تكذبیبه هم چاپ نمی‌كنید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب سرویس سیاسی: در پی انتشار خبرهای جعلی توسط برخی از رسانه‌ها در خصوص رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اطلاعیه‌ای بشرح ذیل صادر كرد:

یکی از ویژگی‌های خبرنگاران و رسانه‌های ایران اسلامی در مقایسه با دیگر کشورها، پایبندی به اخلاق اسلامی و انسانی است که متأسفانه مدتی است از سوی بعضی از رسانه‌های مدعی اصول‌گرایی مخدوش شده و آخرین نمونه آن خبرسازی براساس (در خوشبینانه‌ترین حالت) بی‌اطلاعی و استنکاف از انتشار تکذیبیه‌ها در روزنامه جوان است. 

اداره کل روابط عمومی پس از انتشار یک تحلیل غیرواقعی در آن روزنامه متن ذیل را با استناد به اخبار در قالب جوابیه ارسال کرده که علی‌رغم اعلام وصول از انتشار آن خودداری کردند. 

با توجه به تأثیر این‌گونه اخبارسازی‌های دروغ در جامعه که شاید باعث رنجش‌خاطر شیعیان در اقصی نقاط جهان، به خصوص در ایران و بحرین گردد، خواهشمند است با انتشار متن ذیل، در جلوگیری از ترویج بیشتر یک خبر دروغ اقدام فرمایید که بی‌شک با رسالت اطلاع‌رسانی رسانه‌ها سازگار است: 

مدیر مسئول محترم روزنامه جوان
با سلام 

روزنامه جوان در شماره 3417 مورخ 10/3/90 در مطلبی با عنوان «راز سکوت هاشمی رفسنجانی در قبال کشتار شیعیان بحرین» نوشته است: «در حالی که آل‌سعود و آل‌خلیفه همچنان در شیعه کشی در بحرین مشغول بوده و مراجع و علمای قم، نجف و لبنان نسبت به این نسل‌کشی دژخیمانه واکنش نشان داده و بر ضرورت دفاع جهان اسلام از قیام مردمی و انقلابی ملت بحرین تأکید دارند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکنون موضعی در این زمینه اتخاذ نکرده است.»
روزنامه جوان در ادامه این «سکوت» را «معنادار» خوانده و «راز آن را روابط سیاسی و خانوادگی دوستانه برخی شخصیت‌ها و دولتمردان سابق با آل‌سعود» دانسته است.!! 

اگرچه نگرانی همکاران روزنامه جوان از این راز!! کاملاً قابل درک و تقدیر است، ولی این معمّا و راز از آنجا ناشی می شود که متأسفانه یا خوشبختانه اخبار، اطلاعیه‌ها و پاسخ‌های دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیرامون مسائل داخلی و خارجی و شبهات و شایعات همواره از سوی آن مطبوعه محترم سانسور و در اغلب موارد به‌طورکلی حذف می‌گردد و صرفاً اخبار انتقادی و شایعات در مورد ایشان مورد توجه آن روزنامه قرار می‌گیرد! اگر دوستان در روزنامه جوان حداقل نه با هدف چاپ، زحمت مطالعه کامل اخبار منتشره از سوی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت را صرفاً جهت اطلاع به خود می‌دادند، شاید اکنون راز و معمایی برایشان در مورد مواضع ایشان در خصوص بحرین وجود نداشت و متوجه می‌شدند که از آغاز خیزش‌های اسلامی مردم منطقه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حداقل در 4 دیدار خبری، مواضع صریحی به نفع مردم مظلوم منطقه و به خصوص بحرین اتخاذ کرده‌اند. 

جهت رفع نگرانی و اطلاع دست‌اندرکاران روزنامه جوان و خوانند گان محترم این نشریه، مستندات زیر که با اندک جستجو در اخبار و رسانه‌ها و نشریات مستقل قابل دسترسی و استناد است به عنوان نمونه، ارسال می‌گردد، باشد که این جوابیه نیز شامل حذف یا سانسور در آن نشریه نگردد. انشاءالله 

1- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مورخ 7/12/89 «با اشاره به سیر تحولات و نهضت بیداری در کشورهای منطقه، از جمله در مصر، بحرین و یمن که از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای حساس قرار گرفته و در لیبی که به دلیل موقعیت ممتاز نفت برای اروپا خطر حضور نظامی ناتو در این منطقه را جدّی کرده است، ضرورت هوشیاری و دیپلماسی فعال برای مواجهه با شرایط خاصی در منطقه را مورد تأکید قرار داد.» 

2- همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از استانداران سابق کشور مورخ 21/1/1390 در فرازی از سخنان خود، «با محکوم کردن شدید سرکوب مردم بحرین تأکید کرد: مردم بحرین بی‌دفاع‌ترین مردم خیزش‌های اسلامی در منطقه هستند و هیچ یک از کشورهای غربی و همچنین عربی به دلیل منافع خود حاضر به دفاع از آنان نیستند.» 

3- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجدداً در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) مورخ 14/2/90 در حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی دانشگاهی و روحانیون شهرهای قم، قزوین و کرج «با اشاره به مظلومیت شیعه در طول تاریخ تأکید کرد: مهمترین نشانه این مظلومیت، امروز در بحرین قابل مشاهده است، ایشان افزود: در حالی که کلیه قیام‌های مردمی در کشورهای منطقه با پشتیبانی برخی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی همراه است، مردم بحرین از این حمایت‌ها بی‌بهره‌اند.» 

4- ایشان در آخرین مورد در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعماّر حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق در مورخ 27/2/90 «برخورد دوگانه قدرت‌های غربی با نهضت‌های منطقه را دلیل بر اولویت داشتن منافع استکباری در مقابل مسائل حقوق بشر، آزادی و دمکراسی دانست که در این میان، مظلومیت مردم بحرین سند گویای این نظر است.» 

در پایان درخواست می‌گردد، به عنوان یک مطبوعه پاسخ‌گو مطابق با قانون مطبوعات این جوابیه در همان صفحه درج گردد. 

اداره کل روابط عمومی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
0
0
... و رسانه‌های ...بهش دروغ گفتن شغلشونه. مثل اینه که گفتن دیگه بیکار نداریم و گرسنه هم نداریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
0
خوب روي اين ... رو کم کردين... اون که عاقله ميدونه اينا در اندازه‌اي نيستن که بخوان هاشمي رو زير سئوال ببرن. مردم شايد قبلا از برخي سياست‌هاي آقاي رفسنجاني دل خوشي نداشتند ولي ... ايشان دوباره محبوبيت از دست رفته خودشون رو بين مردم به دست آوردن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین