کد خبر: ۱۲۸۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۱۴

طنز /کارآفرینی برای زن‌های خیابانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهرام شکیبا در خبرآنلاین نوشت:

سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره زن‌های خیابانی گفته است: «جمع کردن مقوله روسپیگری ساده است اما باید مراکزی باشد که این افراد را تحویل گرفته، اصلاح و کارآفرینی کند که این افراد بهانه نداشته باشند. در کشور جمهوری اسلامی ایران نباید از ایجاد کار برای 400 تا 500 نفر عاجز باشیم. البته اگر روسپیگری در خیابان دیده شود با آن برخورد خواهد شد و به وضعیت آنان رسیدگی می‌شود.»

اساساً کارآفرینی مقوله‌ای مهم است که باید جدی گرفته شود. فقط ای کاش گفته می‌شد که برای افراد یادشده چه شغلی با چه میزان حقوق و مزایایی درنظر گرفته می‌شود. ساعت کار هم مهم است. افراد یادشده اخلاقشان و رفتارشان هم با ارباب‌رجوع خوب است. لذا باید برای کارآفرینی دقت لازم خرج شود.

حالا که امکان کارآفرینی هست یک تقاضا هم بنده از جانب دوستی دارم که معروض می‌کنم. بنده یک دوست بیکاری دارم که از قضا خیلی هم خودش را به «مردی» قبول ندارد. این بنده‌خدا مدتی است که بیکار است و الان هم به شدت افتاده دنبال گرفتن وام. تقاضا دارم که اگر ماجرای کارآفرینی جدی است، زودتر وام بگیرد و آن را برای تغییر جنسیت هزینه کند. بلکه بعد از عمل موفقیت‌آمیز بتواند در سلک زنان خیابانی درآید. مدتی از «آن راه» ارتزاق کند شاید دستگیر شود. برایش کارآفرینی کنند، تا از بیکاری و فقر و فاقه نجات یابد.

وزیر کار: من کاره‌ای نیستم که...

حالا که بحث کار و کارآفرینی پیش آمد عرض کنم که وزیر کار و امور اجتماعی خردادماه امسال به خبرگزاری مهر گفته است: «من کاره‌ای نیستم که بخواهم نرخ بیکاری را اعلام کنم. آمار نرخ بیکاری را مرکز آمار اعلام می‌کند.»

اولاً عرض کنم که منظور آقای شیخ‌الاسلامی از «نرخ» بیکاری، «قیمت» بیکاری نیست. این اشتباه رایجی بین همه جماعت اهل اقتصاد است که عوض «میزان» می‌گویند «نرخ». برای توضیح بیشتر مراجعه کنید به کتاب «غلط ننویسیم» نوشته استاد ابوالحسن نجفی. خواندن کتاب مذکور را به کلیه مسئولان محترم توصیه می‌کنم.

ثانیاً با این حساب شنیدن جملاتی از این دست بعید نمی‌نماید؛

سرپرست وزارت نفت: «من کاره‌ای نیستم که درباره نفت چیزی بگویم؛ اگر سؤالی درباره تیم‌ملی فوتبال و حسین رضازاده دارید بپرسید.»

وزیر اطلاعات: «من کاره‌ای نیستم که اطلاعات بدهم. اگر اطلاعات می‌خواهید بروید یا از دکه بخرید یا از حاج‌آقا دعایی بگیرید.»

وزیر اقتصاد: «من کاره‌ای نیستم که درباره نوسانات بازار بورس حرف بزنم اگر سؤالی درباره کشتی دارید بپرسید.»

یک نفر: «من اساساً کاره‌ای نیستم، لطفاً با دفتر و جریان انحرافی هماهنگ کنید.

اسفندیار رحیم‌مشایی: شما اساساً چه کاره‌اید که می‌پرسید من چه‌کاره‌ام؟ می‌گم لولو بخوردت‌ها!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین