کد خبر: ۱۲۹۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲

اصولگرايان قاعده كار سياسي را رعايت كنند

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آنچه امروز در فضای سیاسی ایران با عنوان «جریان انحرافی» نام برده می‌شود، بی‌شک از دل جریان اصولگرایی ‌به وجود آمده است و این مهم به هیچ‌وجه قابل کتمان نیست و ادعای ارتباط اصلاح‌طلبان با این جریان به نوعی فرار به جلو تلقی می‌شود. 

جریان اصولگرایی‌بعد از دوران اصلاحات به وجود آمد و نماد آن هم آقای احمدی‌نژاد بود و هیچگاه افکار عمومی، همراهی اصولگرایان با برنامه‌ها و ایده‌های آقای احمدی‌نژاد را از یاد نمی‌برند و این جریان با تمام تصمیمات فرد منتخب خود همراهی کردند. 

از این رو بهتر است اصولگرایان به آسیب‌شناسی مواضع خود بپردازند و ببینند چرا از دل جریان متبوع خود انحرافی به این شکل به وجود آمد. 

از سوی دیگر ادعای ارتباط اصلاح‌طلبان با جریان موسوم به انحرافی بخاطر این است که اصولگرایان می‌خواهند شرایط به وجود آمده را با چنین ادعاهایی رفع و رجوع کنند در حالی که اصولگرایان باید پاسخگوی افکار عمومی باشند که چرا سرنوشت کشور را به جایی رساندند که به جای پرداختن به معضلات اساسی کشور باید خود را درگیر جریان انحرافی کنند و فراتر از آن به دلیل اینکه نمی‌توانند پاسخ قانع‌کننده‌یی به مردم بدهند مدعی ارتباط این جریان با اصلاح‌طلبان می‌شوند در حالی که اصلاح‌طلبان از همان ابتدای روی کار آمدن اصولگرایان هشدارهای لازم را مبنی بر نشانه‌های وجود انحراف اعلام کرده بودند ولی متاسفانه نه تنها اصولگرایان به چنین هشدارهایی توجه نکردند بلکه تمام قد از نماد جریان متبوع خود حمایت کردند و حال در یک اقدام نسنجیده می‌خواهند خود را از جریان انحرافی مبرا جلوه دهند. 

نگارنده بر این اعتقاد است که اصولگرایان باید قاعده کار سیاسی را رعایت کنند و آن دسته از افرادی که در این جریان حضور دارند و از انحراف انتقاد می‌کنند، باید بدانند صرف انتقاد راه به جایی نمی‌برد و پیش از این باید به فکر علاج معضل درون‌گروهی خود می‌بودند. 

اصلاح‌طلبان همچنان معتقدند راه برون‌رفت از وضع موجود؛ توجه به نصایح دلسوزان نظام و اجرای بی‌تنازل قانون اساسی و جلوگیری از میدان‌دار شدن افراطیون است. 

بی‌شک افکار عمومی در مقطع فعلی دیگر تحمل رخدادهای ناگوار در کشور را ندارد و به همین دلیل تلطیف فضای موجود با استفاده از خرد جمعی و حاکمیت عقل و منطق به جای گسترش خرافات می‌تواند موثر واقع شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین