کد خبر: ۱۳۶۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳

بهمنی: برای خاوری متاسفم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به موضوع تأیید صلاحیت مدیر عامل سابق بانک ملی و سپس خروج وی از کشور گفت: در این خصوص دستوری نداده‌ام که در مورد آن احساس نگرانی داشته باشم.

محمود بهمنی با اشاره به خروج خاوری از کشور پس از افشای ماجرای فساد مالی اخیر اظهار داشت:‌ رفتن خاوری از کشور اشتباه بزرگی بود و برای او متأسفم اما رسیدگی به این پرونده به صورت تمام عیار تا خشکاندن ریشه‌های این پدیده‌ تاسف بار باید ادامه یابد. 

وی افزود: بعنوان رئیس کل بانک مرکزی که همه جوره به اعمال و رفتارم اشراف دارم اطمینان خاطر می‌دهم دستوری نداده‌ام که در مورد آن احساس نگرانی داشته باشم. 

بهمنی تصریح کرد: بلکه از هر کسی برای پیگیری این موضوع اصرارم بیشتر است و در این باره هیچ کوتاهی و مداهنه را جایز نمی‌دانم. 

رئیس کل بانک مرکزی در مورد تعیین صلاحیت مدیر عامل سابق بانک ملی یادآور شد: در این زمینه نهادهای مختلفی نظر دادند و ما بر اساس نظرات آنها روال قانونی موجود بانک مرکزی را طی کردیم. دستگاه‌های ذیربط در مورد تأیید صلاحیت‌های عمومی و خاص نظر می‌دهند. 

به گفته بهمنی، ما در بانک مرکزی صرفاً در مورد تجربه و تخصص بانکی چارچوب قانونی داریم و بر اساس آن نظر می‌دهیم، هر نهاد مسئول تصمیمات و نظراتی است که اعلام کرده و بر اساس آن تصمیم‌گیری شده است. 

بهمنی افزود: در این زمینه انتظار پیش‌بینی آینده را نداریم هر‌کسی باید پاسخ‌گوی امضاء و تصمیمات خود باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین