کد خبر: ۱۳۹۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵

نماینده مجلس: وعده‌های غیر‌واقعی ماجرای چوپان دروغ‌‌گو را تکرار می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصطفی طباطبایی‌نژاد، عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلسگفت: متاسفانه دادن وعده‌های غیرواقعی و خارج از توان مسوولان به یک روال تبدیل شده و این از نظر شرع اسلام منع شده است. 

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید بر اینکه بهتر است به جای جمله “وعده خارج از توان”، یک باره کلمه دروغ را به کار ببرید، گفت: کسی که حرفی می‌زند، باید از عهده اجرای آن بر بیاید، در غیر این صورت از گفتن آن خودداری کند. 

عضو فراکسیون اصول‌گرایان با یادآوری اینکه در روایات اسلامی دروغ مذموم است و به شدت از آن نهی شده است، افزود: این نهی به حدی است که می‌گویند کلید تمام بدی‌ها دروغ است. 

نماینده اردستان با تاکید بر اینکه دروغ در جامعه بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند، افزود: این رفتار از هرکسی که باشد زشت است، به خصوص اگر از مسوولان باشد، بر زشتی آن افزوده می‌شود. زیرا سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود و مردم را نسبت به مسوولان بی‌اعتماد می‌کند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر دادن وعده‌های غیرواقع از سوی مسئول مقام بالایی باشد مردم را نسبت به نظام بی‌اعتماد می‌کند، گفت: به طور کلی این رفتارها سبب می‌شود که حمایت مردمی از چنین کسانی گرفته شود‌، که داستان آن را در ماجرای چوپان دروغ‌گو شنیده‌ایم. در این داستان از روز اولی که چوپان دروغگو کمک خواست، مردم زیادی به کمک او آمدند ولی در روز بعد وقتی مسجل شد که او دروغ می‌گوید، کسی به کمک او نیامد و گوسفندان که نماد سرمایه مردمی در این ماجراست، از بین رفت. 

طباطبایی‌نژاد افزود: در دین اسلام شرایط گفتن حرف غیرواقعی تعریف شده و هر گاه که احساس شود خطری وجود دارد می‌توان از گفتن حرف راست خودداری کرد. 

وی با تاکید براینکه در برخی از موارد می‌بینیم که اگر حقیقت را بگویم ضربه‌هایی به ما می‌زند، گفت: در این مورد نیز اهم و مهم مطرح است. در برخی مواقع باید اهم را در نظر گرفته و مهم را رها کنید. اما در جاهایی که اهم و مهم در کار نیست، انسان باید صداقت داشته باشد. 

وی با ابراز تاسف از اینکه متأسفانه شاهد دروغ‌گویی در موارد زیادی بوده‌ایم، گفت: متاسفانه بارها وعده‌های بسیاری داده‌شده و صحبت‌های آنچنانی شده ولی به آنها عمل نشده است. 

عضو فراکسیون روحانیون مجلس افزود: با توجه با این مقدمه از مسوولان می‌خواهیم در هر جایی که سخنی گفته یا وعده‌ای داده‌اند بررسی لازم برای اجرای آنرا انجام دهند و آن‌را عملیاتی کنند. 

طباطبایی‌نژاد در خاتمه با تاکید براینکه مسوولان باید مراقب وعده دادن در میان مردم و به خصوص در مقابل مطبوعات و رسانه‌ها باشند گفت: وعده دادن در این شرایط، به معنای سند به دست مردم دادن است بنا بر این اگر مسوولان سخنی گفتند و وعده‌ای به مردم داده‌اند، آن‌را بررسی کنند و چنانچه نتوانستند آنرا اجرایی کنند، حداقل پاسخی برای توجیه آن پیدا کنند تا سبب بی‌اعتمادی مردم به نظام و انقلاب اسلامی نباشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین