کد خبر: ۱۳۹۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰
لاریجانی‌، رئیس مجلس شورای اسلامی:

سیاستی که پایه‌اش بر دروغ استوار باشد، بی‌اعتمادی ایجاد می‌‌کند

مردم از خفقانی که آمریکایی‌ها درست کرده‌اند، خسته هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس گفت: آمریکا با چراغ سبز دادن به برخی کشورها و قشون‌کشی به بحرین نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد؛ چراکه انقلاب بحرین با اینگونه اقدامات آبدیده‌تر می‌شود. 

علی لاریجانی در سخنانی در همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه گفت:‌ شعارهایی‌ که امروز از بحرین، یمن، مصر، تونس و دیگر کشورهای بیدار شده می‌شنویم، پیگیری مفاهیم قرآنی است. 

گزيده سخنان وی را به نقل از فارس بخوانيد: 

· امروز در دنیایی قرار داریم که نوعی زندگی در اوهام تجلی کرده است، اگر چه رسانه‌ها گسترده هستند اما روش‌ها برای تداوم اوهام هم زیاد هستند. 

· اگر یکی از ستون‌های قرآن کشف حقیقت است، باید دید که در دنیای امروز چقدر ما با آن نسبت برقرار کرده‌ایم؛ شما ببینید که اگر سیاست پایه‌اش بر حقیقت استوار نباشد و بر دروغ و مکر استوار شود که البته سیاست در دنیای امروز هم بر همین منوال است، چقدر بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند. 

· آیا آمریکا نمی‌داند که در مورد حقوق بشر نسبت به ایران دروغ می‌گوید، ‌اما در همین منطقه خاورمیانه حکومت‌های مستبدی هستند که آمریکا از آنها حمایت می‌‌کند درحالی که در آن کشورها حتی زنان حق رانندگی هم ندارند. مردم از خفقانی که آمریکایی‌ها درست کرده‌اند، خسته هستند. 

· در گزارش سال ۲۰۰۳ آژانس، خودشان اعلام کردند که فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی صلح‌آمیز است اما امروز در ضمائمی که رژیم صهیونیستی به آژانس انرژی اتمی داده، در آن علیه ایران دروغ گفته‌اند. 

· اگرچه برخی کشورها ادعا می‌کنند که دنبال مدیریت جهانی هستند، اما باید بدانند که نظام بین‌الملل استقرار ندارد و مدیریت جهانی آمریکایی پوشالی است چرا که غربی‌ها مرتباً فریبکاری می‌کنند. 

· قذافی با آن مد لباسش که هر روز با یک نوع لباس در صحنه‌ها حاضر می‌شد موقع دستگیری لباس بر تن نداشت و با لباس زیر بازداشت شد؛ وقتی سرمایه اسلام یعنی امام موسی‌ صدر را نگه داشتند و وضع او را روشن نکردند، قذافی باید هم با این وضع از دنیا می‌رفت. 

· مسلمانان در شرایط کنونی باید ید واحد باشند نه اینکه مثل کشورهای عربی محفلی تشکیل داده و به دنبال ماجراجویی‌های آمریکا و غرب باشند. جامعه عرب باید پرچم‌دار مبارزه باشند نه اینکه به مقابله با ملت‌های مبارز بپردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین