کد خبر: ۱۳۹۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مطرح کرد:

استراتژی ایران‌خودرو، تقویت قطعه‌‌سازان در بخش طراحی و مهندسی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به برنامه این شركت برای طراحی دو نوع پلتفرم جدید تا سال ۹۳ گفت: در حال حاضر بیشترین تمرکز این مجموعه بر روی تغییر نگرش در صنعت قطعه سازی با هدف تقویت قطعه‌سازان در بخش‌های تحقحق و توسعه و طراحی و مهندسی است. 

مهندس جواد نجم‌الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم افتتاح خطوط تولید پاک‌های پلیمری و نوارهای آب‌بندی با موتور ترموپلاستیک شرکت اورند پلاستیک با بیان این مطلب افزود: امروز در ایران‌خودرو به نقطه‌ای دست یافته‌ایم که به غیر از ۶ درصد از قطعات مورد نیاز، تمامی قطعات خودرودر کشور تولید می‌شود. آن ۶ درصد نیز به این دلیل در کشور تولید نمی‌شود که فاقد توجیه اقتصادی است.

وی اظهار داشت: ایران‌خودرو قدرت طراحی بدنه، قالب‌های سنگین و ساخت بدنه خودرو را دارد و در این‌باره به خود كفایی رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این جمله كه گروه صنعتی ایران‌خودرو با طراحی و ساخت ۶ سایت داخلی و خارجی نشان داده كه توانایی بالایی را دارد، در عین حال گفت كه حلقه‌های مفقوده‌ای در راه رشد این شركت وجود دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از كیفیت، قیمت و صادرات به عنوان ۳ اصل مهم در تولیدات ایران خودرو نام برد و گفت: لازم است در این خصوص منسجم‌تر از گذشته حركت كنیم.

مهندس نجم الدین در باره همكاری‌های خارجی قطعه‌سازان نیز توضیح داد: شبكه تامین قطعات خودرو سابكو به ترتیب با ۸۹ شركت فرانسوی، ۶۹ شركت آلمانی، ۳۲ شركت كره‌جنوبی، ۱۱ شركت ایتالیایی و چند کشور دیگر همكاری می‌كند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین گفت كه روزانه ۶۰۰۰۰۰۰ قطعه وارد ایران‌ خودرو می‌شود.

به گفته وی، با توجه به اینكه مزیت رقابتی برای تولید قطعه در ایران بالا است باید برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد حلقه‌های طراحی (قطعه‌سازی همزمان با تولید خودرو) و اتكا به خودروسازی انجام شود.

مهندس نجم الدین با تاكید براین موضوع كه صادرات یک الزام است نه اختیار، تصریح كرد: بازار داخل در حال اشباع است و برای رقابت باید به صادرات قطعات اقدام كنیم كه لازمه این كار بالابردن قدرت طراحی و كیفیت تولید است.

وی افزود: پلتفرم‌های جدید ایران خودرو در دو كلاس B شامل خودروهای كوچک‌تر و با تولید ۵ نوع محصول و كلاس D برای خودروهای بزرگتر با تولید ۷ محصول طراحی می‌شود و هر ۲ این پلتفرم از سال ۹۳ به بعد ارایه می‌شود.

به گزارش ایکوپرس، مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو يكی از مهمترين راه‌های پيشرفت صنعت خودروسازی در كشورهای ديگر را برون‌سپاری شركت‌های قطعه‌سازی دانست و خاطرنشان ساخت: خودروسازان روز دنيا نيز با شركت‌های مجموعه‌ساز كه تلفيق جندين شركت قطعه‌ساز هستند مشاركت می‌كنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین