کد خبر: ۱۴۶۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۶
رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی:

وعده‌های اشتغال‌زايی دولت قابل تحقق نيست

نمی‌توان منکر برخی از اثرات منفی تحريم‌ها شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی اعلام کرد: دولت نباید وعده غیر عملی در خصوص اشتغالزایی بدهد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا با انتقاد از برخی وعده های دولت مبنی بر ایجاد اشتغال تصریح کرد: وضعیت فعلی و شواهد موجود بیانگر آن است که وعده های دولت درخصوص کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال چند میلیونی قابل تحقق نیست.

او مهمترین عامل در افزایش نرخ بیکاری را مدیریت نادرست قانون هدفمندی یارانه ها از سوی دولت عنوان کرد و گفت: عدم اجرای تعهدات دولت در خصوص پرداخت 30 درصد از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی به بخش تولید موجب رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی بعد از اجرای این قانون شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و غرب را از دیگر عوامل موثر در افزایش نرخ بیکاری ذکر كرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به مقابله ایران با تاثیرات ناشی از تحریم‌ها، نمی توان منکر برخی از اثرات منفی آن شد.

رییس کمیسیون طرح تحول اقتصادی، با تاکید بر لزوم حمایت دولت از بخش های غیردولتی یاد آور شد: دولت مکلف است که از بخش های غیر دولتی حمایت کند و اقدام به توانمند سازی بخش های غیردولتی کند.

او با بیان این که بیكاری و اشتغال، مهم‌ترین دغدغه مسئولان كشور در سی سال گذشته بوده و هست، یاد آور شد: دولت‌های بعد از انقلاب در قالب برنامه‌های دوم، سوم و چهارم توسعه اقتصادی كشور با اجرای طرح‌های اشتغالزایی سعی در رفع مشكل بیكاری داشته‌ اند اما از یك‌سو كاهش تقاضا برای نیروی كار در بخش اقتصاد و مازاد نیروی كار موجود در بازار، محدود ماندن نرخ رشد بخش‌های مختلف اقتصادی منجر به افزایش نرخ بیکاری شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین