کد خبر: ۱۵۱۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی جدی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رئیس شبکه خانه‌های صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی جدی است و طرح‌های صنعتی و معدنی زیادی هستند که منتظر دریافت وام هستند.

داریوش هندویی امروز در گفت‌و‌گو با فارس افزود: اگر چه همه بانک‌ها حامی تولید هستند اما بانک تخصصی صنعت و معدن به خاطر اشراف کامل بر اوضاع تولید، وابسته بودن به وزارت صنعت و معدن و تجارت، شناخت کامل، دارابودن بدنه کارشناسی تخصصی صنعتی و معدنی، سرعت اعطای تسهیلات و ارتباط تنگاتنگ، گام‌های عملی‌تر و مهم‌تری را بر می‌دارد و حمایت بیشتری را از این بخش به عمل می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسئولان، نمایندگان مجلس و به ویژه بانک مرکزی این است که منابع ریالی و ارزی بیشتری را در قالب مواد قانونی برنامه پنجم توسعه و بودجه سال 91 همچون ماده 54 قانون برنامه سوم توسعه در اختیار این بانک قرار دهند.

هندویی بیان داشت: حمایت از بانک صنعت و معدن که یک بانک تخصصی و تجاری است یک اقدام عملی مهم و مثبت برای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای سال 91 قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی جدی است و طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی زیادی هستند که منتظر دریافت وام هستند.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران و نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور همچنین خواستار اختصاص مبالغ بیشتری از صندوق توسعه ملی که برای پیشرفت و رونق تولید داخلی و ملی نیز تاسیس شده به بانک صنعت و معدن شد تا این بانک از پشتوانه قوی‌تری برخوردار شود.

وی از مدیران بانک صنعت و معدن نیز درخواست کرد تعداد شعبه‌های این بانک را گسترش دهند تا زمینه ارائه تسهیلات بیشتری فراهم شود.

هندویی در پایان گفت: یکی از راهکارهای تحقق اهداف نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی پشتیبانی مالی به ویژه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین