کد خبر: ۱۵۴۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۱

وزیر کار:هدف ما حفظ اشتغال موجود است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بررسی فعالیت‌های این وزارت خانه در راستای ارتقاي حمایت از تولید و سرمایه ملی پرداخت.

عبدالرضاشیخ الاسلام در همایش تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های تولید نمونه که منتخب بیست و سومین جشنواره ملی امتنان بودند، گفت: سال گذشته را با عنوان جهاد اقتصادی پشت سر گذاشته و وارد فعالیت برای سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی شده‌ایم که با سال تلاش و کار مضاعف نزدیکی ویژه‌ای دارد.

وی گفت: در سالی که گذشت ادغام سه وزارت خانه بزرگ در دستور کار قرار گرفت و از ابتدای کار می‌دانستیم که کار پیچیده و سنگینی خواهد بود اما از مهم‌ترین دستاورد‌ها و موفقیت‌ همکاران ما در این وزارتخانه ادغام موفق این سه وزارت خانه در ماه‌های اولیه بود.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی افزود: ادغام این سه وزارتخانه توان ما را برای خدمت بیشتر افزایش داد و امروز این وزارت خانه با برنامه‌ای منسجم برای انجام امور فعالیت می‌کند و منشور کاری نیز متناسب با شعار امسال ویرایش شده است.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه مجموعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی جزء نیروهای وزارتخانه به حساب می‌آیند، گفت: دغدغه‌ها مشترک است و ما از همکاری ان‌ها بهره‌مند هستیم و توفیقات به دست آمده مرهون این همکاری صمیمانه است.

وی با اشاره به اصلاح قانون کار در برنامه پنجم توسعه، افزود: این تغییرات و اصلاحات به خوبی انجام شد و پیش نویس اصلاحیه در اختیار جوامع کارگری و کارفرمایی قرار گرفت و طی چندین ماه بحث‌های مفصلی در این باره انجام شد و آنچه در ‌‌نهایت به تصویب رسید با بررسی همه جانبه این اصلاحیه بود.

شیخ الاسلام با اشاره به دیدار خود با دپارتمان استاندارد سازمان بین المللی کار گفت: در این دیدار عنوان کردند که شما در نقطه ایده ال سازمان قرار دارید و به نوعی از سه جانبه گرایی عبور کرده و به دو جانبه گرایی کارگر و کارفرما رسیده‌اید.

وی در ادامه به ازسرگیری روابط با مسئولین سازمان جهانی کار اشاره کرد و گفت: ایران به عنوان یکی از اعضای اجلاس کیوتو حضور خواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران به نوعی در عرصه بین الملل به جایگاه واقعی خود دست پیدا کرده است.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به مقوله کارآفرینی، گفت: کارافرینی بزرگ‌ترین راه برای پیشرفت کشور در همه عرصه‌ها است اما این مساله متولی واحدی نداشت و امروز وزارت کار به عنوان پرچم دار این عرصه شناخته می‌شود.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه شورای عالی اشتغال دور جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، گفت: این شورا مصوبات خوبی را در جهت اشتغال داشته و ارتباط مناسبی را با ساير نهادها و وزارتحانه‌ها در جهت توسعه اشتغال ایجاد کرده است.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هدف این وزارتخانه حفظ اشتغال موجود است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل این وزارتخانه وضعیت اشتغال را دنبال کرد و وضع به گونه‌ای پیش رفت که هیچکس خود را فارغ از امر اشتغال نمی‌دانست.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی، گفت: این مساله کار ویژه‌ای بود که در دوره جدید ایجاد شد و با حمایت مجلس پیگیری‌های لازم در این باره صورت گرفت و یکی از کارهای مهم برای توسعه اشتغال و افزایش درامد توسعه مشاغل خانگی است.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به احیای نظام استاد -شاگردی اشاره کرد و گفت: با استفاده از امکانات سازمان فنی و حرفه‌ای این مساله دنبال شد و سازمان ملی مهارت با هدف یکسان سازی فعالیت‌های مهارتی تاسیس و موضوع تدوین سه نظام ملی آموزش و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و اشتغال پی گیری شد و این سازمان با ظرفیت بالای خود و با بالابردن انرژی کار، قدم موثری در توانمند سازی نیروی انسانی برداشته است.

شیخ الاسلام با اشاره به توزیع کارت خرید اعتباری بین ۲۳۰ هزار کارگر گفت: امسال نیز این امر را با قدرت بیشتری پی می‌گیریم و امیدواریم با همکاری نظام بانکی توان این را داشته باشم که این میزان را افزایش دهیم تا هم از کارگر حمایت شود و هم با خرید محصولات تولید داخل از تولید ملی حمایت صورت گیرد.

وی در ادامه به پی گیری سهام عدالت برای کارگران اشاره کرد و گفت: بیمه کارگران ساختمانی ورزش و تربیت بدنی و مسکن مهر و طرح پزشک خانواده از دیگر مسائلی است که برای کارگران پیگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا،شیخ الاسلام گفت:اسم وزارتخانه ما در طرح مسکن مهر مطرح نیست اما در واقع این وزارتخانه در این پروژه یک پایه اصلی کار است و بخشی از کارهای اداری و تعاونی‌های مسکن مهر را سازماندهی مي‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
.... منظورت ان دو ونیم میلیونی هست که پارسال ایجاد کردید؟؟؟؟؟؟؟ یا ان عده ای که جز صد هزار کارگر اخراجی نیستند ؟؟؟؟؟؟ جوانان وفارغ التحصیل ها که سرشان به ...................
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین