کد خبر: ۱۵۵۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵

نقش سیاست در اكران‌های اخیر سینما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كارگردان فیلم پنهان گفت: اتفاقات اخیر عرصه اكران فیلم های سینمایی ریشه سیاسی داشته و این روند در نهایت به سینماگران آسیب های جدی وارد می كند.

'مهدی رحمانی' گفت: هر از گاهی در اصناف مختلف موجی ایجاد می شود و تخریب افراد صورت می گیرد و مشخص نیست این موج از كجا آغاز شده است؟

وی ادامه داد: در سینما نیز این موج تخریبی چندی است كه ایجاد شده و به اصطلاح به دلیل آن تر و خشك با هم می سوزند.

كارگردان فیلم پنهان افزود: معتقدم اتفاقات اخیر در عرصه اكران فیلم های ایرانی خیلی ارتباطی به خود سینما و فیلم های نمایشی ندارد.

رحمانی تاكید كرد: سینما با شرایط كنونی اقتصادی تاثیر بسزایی در جامعه ندارد و مردم امروز با وجود شبكه های ماهواره ای و شبكه نمایش خانگی دیگر تمایلی برای رفتن به سینما و دیدن فیلم ندارند.

به عقیده این كارگردان، اینكه عنوان شود سینمای ایران بر مخاطبان تاثیر داشته و جریان ساز بوده بیشتر شوخی است ، با این وجود برخی تلاش دارند كه این سینمای نحیف را از میان بردارند.

كارگردان فیلم دیگری گفت: اتفاقاتی كه به تازگی در سینمای ایران رخ داده ریشه در جایی دیگر دارد و ما از آن بی خبریم.

رحمانی یادآور شد: دعواهای سینمایی اخیر بیشتر جنبه سیاسی دارد و هیچ ارتباطی با سینما ندارد.

وی ادامه داد: چند دستگی ها در عرصه سینما و هنر موجب شده برخی موضوع های بهانه ای برای از بین بردن سینما شود.

به گزارش ايرنا،این كارگردان سینما توضیح داد: برخی تاكید دارند كه سینما مبتذل است و عده ای نیز انگ غیر اخلاقی بودن به این هنر- صنعت می زنند و در نهایت با این بهانه جویی ها به دنبال تخریب سینمای كشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
تولید هنر باید بر عهده هنرمندان برخواسته از میان اقشار مختلف باشد نه استخدام شدگان دولت ! هنر آفریدن است نه کپی کردن { هنرمند مطلق استاد آفرینش (خدا) است که بی فتور در حال آفریدن است }, رکود و کپی کاری همان بی هنری و ابتذال و مقدمه مرگ است.
اما وجود یک سنت تاریخی و اجتناب ناپذیر جای امیدواری است و آن این است که تولیدات دولتی در زمینه های نگارش تاریخ , فیلم, شعر و .... هیچ گونه اعتبار اجتماعی و استناد تاریخی معتبر ندارند و بالاخره مسیر کلان هنر در خدمت تعالی ملتهاست و چه بسا یک اثر غیر رسمی {نه لزوما زیر زمینی}جلودار تحولی بزرگ و مترقی گردد.
هنر با فطرت و انسانیت آدم ها هم جهت است نه با قدرت سازمانی و حکومتی .
ما هم به هنرمندان عزیز ارادت داریم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین