کد خبر: ۱۶۱۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳

تصويب وام وديعه مسكن تا سقف 30 ميليون تومان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري تهران ـ گفت: وام وديعه مسكن تا سقف 30 ميليون تومان به ازاي هر واحد مسكوني در كارگروه مسكن كشور تصويب شده است و براي پرداخت بايد در شوراي پول و اعتبار نيز مطرح شود.

مجيد كيان‌پور ـ افزود: اين وام قبلا تا 20 ميليون تومان با نرخ سود بازپرداخت در فروش اقساطي 15 درصد و دوره‌ي مشاركت 20 درصد پرداخت مي‌شده است.

كيان‌پور گفت: وام وديعه هم‌چنين در سراسر كشور در سال 90 به حدود دو هزار واحد مسكوني در قالب 400 پرونده به املاكي كه تجميع دارند، تعلق گرفت.

به گفته‌ي او، وام وديعه در سال گذشته و تاكنون براي شهرستان‌ها چهار ميليون تومان، مراكز استان‌ها هشت ميليون تومان و كلانشهر تهران 12 ميليون تومان بوده است و هنوز تغييري در آن ايجاد نشده است.

وي ادامه داد: دولت زمينه‌ي خوبي براي پرداخت تسهيلات در بافت فرسوده فراهم كرده است به‌طوريكه 200 هزار واحد مسكوني از محل خط اعتباري مسكن مهر و نيز محل اعتبار بانك‌ها تسهيلات دريافت با نرخ سود 15 درصد در فروش اقساطي و 20 درصد در مشاركت با بازپرداخت در دوره‌هاي 13 و دو ساله دريافت مي‌كنند.


كيان‌پور با ياد‌آوري آنكه متقاضيان تسهيلات نوسازي در بافت‌هاي فرسوده نبايد قبل از اين از امكانات و تسهيلات دولتي استفاده كرده باشند، تاكيد كرد: سازندگان با مراجعه به شهرداري‌ها درخواست خود را اعلام مي‌كنند و پس از ساخت بايد واجدان شرايط را معرفي كنند.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه نرخ سود تسهيلات مسكن مهر در كلانشهر تهران 9 درصد، در مراكز استان‌ها 7 درصد و در ساير شهرستان‌ها 4 درصد است، گفت: براي امسال به حدود 200 هزار واحد مسكوني تسهيلات پرداخت مي‌كنيم.

مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري تهران گفت: امسال 120 هزار واحد مسكوني در بافت‌هاي فرسوده كشور طي فواصل زماني همزمان با مسكن مهر افتتاح مي‌شود كه از اين بين 80 هزار در كلانشهر تهران خواهد بود كه 30 هزار واحد آن از محل اعتباري مسكن مهر و 50 هزار واحد ديگر از محل منابع داخلي بانك‌ها تسهيلات خواهند گرفت.

كيان‌پور ياد‌آور شد: در سراسر كشور شهرداري‌ها براي سازندگان واحد مسكوني در بافت‌هاي فرسوده حداقل تخفيفي 50 درصدي در نظر خواهند گرفت.

وي به پروژه‌هاي بزرگ طراحي شهري در شهرهاي بزرگ اشاره و اظهار كرد: مجموعه‌ي شهري ميدان بهشتي تبريز، بازگشايي محوري در رشت و ميدان حضرت امام خميني (ره) در اروميه از جمله‌ي اين پروژه‌هاي بزرگ طراحي شهري است.

كيان‌پور گفت: 72 هزار هكتار بافت فرسوده در محدوده‌ي 471 شهر كشور با 12 هزار نفر ساكن شناسايي شده‌اند تا حدود 33 هزار هكتار از بافت‌هاي فرسوده طرح‌هاي بهسازي و نوسازي در سطح مطالعاتي صورت گرفته كه 24 هزار هكتار آن در كميسيون ماده‌ي پنج تصويب شده و بقيه نيز آماده تصويب است.

مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري تهران افزود: حدود 12 هزار هكتار نيز از بافت‌هاي فرسوده در حال مطالعه است. تا پايان سال جاري كار مطالعاتي بافت‌هاي فرسوده در كل كشور تمام مي‌شود و به تصويب كميسيون ماده‌ي پنج مي‌رسد.

كيان‌پور به سكونتگاه‌هاي غيررسمي اشاره و اظهار كرد: 44 هزار هكتار سكونتگاه غيررسمي در شهر كشور شناسايي شده است كه در اكثر كشور‌ها كار مطالعه و ساماندهي اين فضاها در حال انجام است.

وي ادامه داد: در 18 مركز استان پروژه‌هايي جهت توانمند‌سازي و ارتقاء سطح خدمات در حال اجرا است كه تا پايان سال افتتاح مي‌شود. به دنبال آن هستيم كه اين 18 مركز را به تمامي مراكز استاني تبديل كنيم و بتوانيم با كمك شهرداري‌ها طرح‌ها را گسترش دهيم.

به گزارش ايسنا، معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه براي نوسازي و بهسازي واحد‌هاي مسكوني در بافت‌هاي فرسوده ضوابط تشويقي خوبي در نظر گرفته شده است كه باعث كاهش قيمت مسكن مي‌شود، گفت: در تهران به 34 هزار و 500 واحد تسهيلات و به 44 هزار و 500 واحد در بافت‌هاي فرسوده پروانه نوسازي داده شده است كه اين رشدي 78 درصدي را نسبت به سال 89 نشان مي‌دهد.
كيان‌پور خاطرنشان كرد: از كل پروانه‌هاي ساخت صادر شده در كشور 24 درصد مربوط به بافت‌هاي فرسوده است كه نشان‌دهنده‌ي عزم جدي در نوسازي و بهسازي در اين بافت‌ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
0
0
مجید دلبندم وام ودیعه مسکن 30 میلیون نمیشه که وام خرید مسکنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین