کد خبر: ۱۶۶۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵

افزايش 2 برابری ساعت شیردهی هنگام كار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیركل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: افزایش مرخصی زنان پس از زایمان از شش ماه به 9 ماه در كمیسیون های فرعی دولت مورد موافقت قرار گرفت و رییس جمهور نیز به این مساله تاكید داشته اند.

به گزارش ايسنا، دكتر محمد اسماعيل مطلق با بيان اينكه همه وزارتخانه ها و ارگان ها درباره افزایش مرخصی های پس از زایمان توافق كرده اند افزود: این مساله پس از تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی به همه سازمان ها ابلاغ می شود و در اجرای این مصوبه دیگر هیچ یك از شركت ها و نهادها نمی تواند از اجرای آن سر باز زند.

افزايش ساعت شیردهی هنگام كار از یك ساعت به دو ساعت و مرخصی پس از زایمان برای زنان داراي دوقلو، یك سال

مدیركل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، همچنین از احیای مهدهای كودك در سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: همچنین قرار است ساعت شیردهی هنگام كار از یك ساعت به دو ساعت افزایش یابد و مرخصی پس از زایمان برای زنان برای دوقلوها، یك سال است.

به گفته وي، در كشور 520 بيمارستان دولتي و خصوصي دوستدار كودك فعاليت مي كنند كه لوح دوستدار كودك را دريافت كردند و اين بيمارستان ها 10 فعاليت را براي حمايت از تغذيه با شير مادر انجام مي دهند.

وي با بيان اينكه تغذیه انحصاری با شیرمادر تا شش ماهگی از 23 درصد به بیش از 53 درصد افزایش یافته و نسبت به گذشته 30 درصد افزایش پیدا كرده است، تصریح كرد: با این وجود ادامه روند شیردهی كودك تا دو سالگی قبلا 90 درصد بود اما هم اكنون به 86 درصد كاهش یافته است.

دكتر مطلق تغذيه با شيرمادر را مهمترين عامل پيشگيري از بيماري‌هاي غير واگير عنوان كرد و گفت:‌ خانواده ها باید كمك كنند تا فرهنگ تغذیه با شیرمادر، رعایت شود و بعد از شش ماهگي غذاي اصلي شير مادر است و دركنار آن بايد غذاهاي كمكي را در نظر بگيرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین