کد خبر: ۱۷۵۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶

جمشيد! بازار ارز را به هم نريز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جوان آنلاین نوشت: معاون اول رئيس‌جمهور نوسانات نرخ ارز را كار رسانه‌هاي دشمن يا شخصي به نام جمشيد بسم‌الله دانست و از صادر‌كنندگان خواست ارز حاصل از صادرات را براي رفع مشكلات موجود به كشور برگردانند و در اختيار توليد قرار دهند.

به اين ترتيب دولت مي‌داند مشكلات بازار ارز كجاست. البته رحيمي پيش‌تر از اين مشكل ارز را كار شيطان دانسته بود اما در مراسم روز ملي صادرات، صادر‌كنندگان را نيز تهديد به حسابرسي كرد و از آنها خواست دلارهايشان را در چهارراه استانبول نفروشند.

در اين مراسم بدون اينكه درباره جوايز صادراتي و حمايت‌هاي ويژه دولت از صادركنندگان توضيحي از زبان مسئولان مطرح شود، بي‌ثباتي بازار ارز به دشمنان داخلي و خارجي نسبت داده شد و از دلالي به نام جمشيد بسم‌الله نام برده شد كه به گفته معاون اول رئيس‌جمهور روي چهارپايه مي‌ايستد و قيمت ارز را تعيين مي‌كند.

بنا بر اين گزارش احتمالاً جمشيدي كه روي چهار‌پايه مي‌ايستد همان شخصي است كه دكتر احمدي نژاد گوشي به دست آن را توصيف كرده بود كه مي‌گفت: «۴۰۰ بند از بالا، ۵۰۰ تا برو بالا».

محمدرضا رحيمي در مراسم روز ملي صادرات، ضمن درخواست كمك از صادركنندگان گفت: من امشب آمده‌ام اينجا از شما بخواهم كه براي اعتلاي اين كشور، ارز حاصل از صادرات را به گونه منصفانه با رعايت سود خود به كشور برگردانيد و دولت نيز در اين زمينه تضمين‌هاي لازم ارائه مي‌دهد.

رحيمي تأكيد كرد: ما نمي‌خواهيم حتي يك ريال هم كسي آسيب ببيند. نه تقاضاي بخشش داريم و نه ايثار، بلكه مي‌خواهيم ارز را به خاطر گشايش در كارها به كشور برگردانيم. آيا شما راضي هستيد كه كسي به خاطر نداشتن دارو سختي بكشد؟ ما نمي‌خواهيم حساب و كتاب كنيم و چيزي را رصد كنيم، اما خواهان آن هستيم كه اين دلارها به چرخه اقتصاد كشور بازگردد نه اينكه در چهارراه استانبول آن را بفروشند.

معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه اين خواسته من از شما از سر ضعف نيست، گفت: اگر هم ارز را به چرخه اقتصاد كشور برنگردانيد، روزهاي سخت ما سپري مي‌شود، شايد به رنج بيشتري بيفتيم، ولي از معنويت بيشتري هم بهره مي‌بريم.

وي با اشاره به اينكه قدرت خريد كارگران و كارمندان به يكباره كاهش يافته افزود: صادرات غيرنفتي، كشور را مي‌سازد و يكي از پايه‌هاي اقتصاد مقاومتي مدنظر مقام معظم رهبري است. ما نياز داريم كه ارزهاي حاصل از صادرات به كشور بازگردد يا اينكه تبديل به كالاهاي موردنياز در كشور باشد. نبايد بگذاريم قشر كارگر مستمند شود و دولت هم تمام تلاش خود را در اين زمينه انجام مي‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
کی گفته صادر کننده ها ارز را به کشور برنمی گردونن؟؟ اگر این کار رو نکنن چطور بنگاههاشون رو اداره می کنن؟ مواد اولیه می خرن و حقوق کارکنان رو پرداخت می کنن؟؟
همین صادر کننده ها برای واردات مواد اوله همین ارز را از بازار داخل تهیه می کنند به همین قیمت آزاد .. و البته دولت که از مهار این مشکل عاجز شده مشکل را به گردن دیگران میندازه.... وای بر ما با اینن دولت و ریسس دولت و معاونین و وزراش...!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
آنانکه می دانند رنج می برند و آنانکه نمی دانند به دیگران رنج می دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
بابا دست از این سیاه بازی ها بردارید. اقتصاد کشور را با بیش از 600میلیارد درآمد ارزی به این فلاکت رسانده اید حالا از جمشید و چارپایه صحبت میکنید .ببخشید مردم و افکار عمومی داخل وخارج را چی فرض کرده اید که این گونه به شعور آنان توهین میکنید .دولت مدیریت نداشته و ندارد و در اثر این بی تدبیری و بی کفایتی بخش زیادی از مردم فقیر .اندک پس انداز مردم درسالهای گذشته ودرآمدها فعلی و آتی آنان به یک سوم کاهش ارزش پیدا کرده است و حالا آقایان فرار رو به جلو انجام میدهند .آقایان حالا که کار از کار گذشته لااقل صادق باشید و صداقت به خرج دهید و مشکلات پیش آمده را شفاف و صادقانه با مردم درمیان بگذارید .و لطفا بفرمایید چه جریان هاد و افرادی از این به اصطلاح آشفته بازار ارز و طلا سودهای میلیاردی و نجومی بدست آورده و قصد دارند در چه راهی مصرف کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
بسم الله جمشید همه فتنه ها زیر سر تو بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
ازروزي که ايشان فرمودنداگرما کارخانه پژوفرانسه راتحريم کنيم اين کارخانه ورشکست ميشود .بعد معلوم شدکه واردات ايران ازپژو2درصد است باخودم گفتم واي برماومملکت حالا امروزاينگونه افاظه ميفرمايند.مردم هيچ ايااقايان مسئولين درخواب هستند.که اينگونه باشعور مردم وابروي کشوربازي ميکنند.من که والله سرافکنده ام به عنوان يک ايراني. جالب اينجااست که ازخودشان اينقدرمتشکرندوخودرا بهترين سياست مدار واقتصاددان ميدانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
احتمالا جمشید از طرف اسراییل بوده یا انگلیس یاامریکا یا شاید هم ...؟ اون موقع که دلار داشت هر دقیقه بالا می رفت آقا جمشید جن بودند و حالا که دلار بالا رفته و شما دلاری را که اواسط شهریور 2100 تومان بود را 2500 تومان می فروشید آقا جمشید شده بسم الله.
اقای رحیمی از عوام فریبی دست بردارید.آن موقع که دلار 1226 به وارد کنندگان خودرو های پورشه و مازاراتی و غیره میدادید فکر اون بدبختی بودید که دارو ندارد ؟ شاید می خواستید معنویتش بیشتر بشه ؟ حالا که تولید کننده یک مقدار داره سود میکنه می خواهی دلار را مفت به شما بفروشه که بدهید دست دلال؟ کجاست اون دلار 900 تومانی که دولت میگفت؟ البته این سوال آخر بی معنی بود چون همان دلار را دولت داره 2500 و با منت می فروشه.کجاست اون اشتغال زایی؟ شاید ما اشتباه فهمیدیم و شما گفته بودید اشتغال زدایی؟ یک کم ازدروغ و حرف زدن دست بردارید و وضعیت اقتصاد را درست کنید .یک کم به فکر اقشار کم درآمد باشید آنها به اندازه کافی معنویت دارند چون دزدی نکردندو صورتشان را با سیلی سرخ کردند و الان بیشتر به نون شب محتاجند تا معنویت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین