کد خبر: ۲۵۵۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

تخلف رانندگي سرنخ يک قتل پيچيده مسلحانه

راز قتل مسلحانه کشاورز قوچاني در حالي توسط کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي فاش شد که سرنخ اين پرونده جنايي از «خط ويژه» سبزوار پيگيري شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خراسان، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي روز گذشته با تشريح جزئيات اين جنايت مخوف گفت: سوم مرداد پرونده اي در پليس آگاهي قوچان مطرح شد که محتويات آن نشان مي داد مرد ۴۳ ساله اي که در بخش کشاورزي فعال است براي حل اختلافات با يکي از آشنايانش سوار خودروي سانتافه شده و به مقصد چناران حرکت کرده است، اما ديگر به منزل بازنگشته است و خانواده اش نيز اطلاعي از وي ندارند.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: در حالي که تحقيقات کارآگاهان آگاهي قوچان با صدور دستوراتي از سوي قاضي رضازاده (قاضي شعبه دوم دادسراي عمومي و انقلاب قوچان) درباره سرنوشت مرد ۴۳ ساله آغاز شده بود، ظهر روز بعد، ماموران راهنمايي و رانندگي سبزوار خودروي سانتافه اي را به خاطر تخلف رانندگي در «خط ويژه» متوقف کردند. راننده ۳۵ ساله در حالي که همسر و ۲ فرزند خردسالش را از خودروي مذکور پياده مي کرد، به بهانه بيماري همسرش و براي دريافت دارو به سمت داروخانه اي رفت که در همان نزديکي بود.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: هنگامي که افسر راهنمايي مشغول اعمال قانون بود، اعضاي خانواده راننده نيز به بهانه استراحت به طرف فضاي سبز رفتند اما مامور راهنمايي وقتي از آمدن راننده، مايوس شد به سوي داروخانه رفت و متوجه شد که راننده سانتافه با صحنه سازي از داخل داروخانه فرار کرده است. اين موضوع ظن مامور را برانگيخت و بدين ترتيب خودروي مذکور مورد بازرسي قرار گرفت.

سرهنگ بيدمشکي با اشاره به اين که در بازرسي از خودرو يک قبضه سلاح شکاري، بيل، کلنگ، مدارک شناسايي و پتوي خون آلود کشف شد، خاطرنشان کرد: با پيدا شدن لوازم مذکور، احتمال وقوع يک جنايت قوت گرفت و دقايقي بعد کارآگاهان پليس آگاهي سبزوار وارد ماجراي «توقف سانتافه در خط ويژه» شدند که با بررسي هاي فني و اطلاعاتي هويت راننده فراري نيز به دست آمد.

وي اضافه کرد: با استعلام سوابق خودرو و همچنين بررسي مدارک به دست آمده، مشخص شد که خودروي مذکور متعلق به فردي است که شب قبل، گم شدن او به پليس قوچان گزارش شده بود. رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي افزود: با توجه به درگير شدن کارآگاهان ۳ شهر در ماجراي گم شدن کشاورز متمول، اين پرونده به اداره جنايي پليس آگاهي استان ارسال شد تا تحقيقات به صورت متمرکز و منسجم ادامه يابد.

وي خاطرنشان کرد: به خاطر اهميت موضوع و با تدابيري که از سوي سردار بهمن اميري مقدم فرمانده انتظامي خراسان رضوي به پليس آگاهي ابلاغ شد، گروه زبده اي از کارآگاهان اداره جنايي به سرپرستي سرهنگ محمدرضا غلامي ثاني، مامور رسيدگي به اين پرونده شدند و بدين ترتيب سرنخ «خط ويژه» در دستور کار قرار گرفت.

 اين مقام انتظامي افزود: رديابي هاي اطلاعاتي که با شگردهاي پليسي انجام شد نشان مي داد که راننده فراري ۳۵ساله در حال تغيير مخفيگاه هاي خود در شهرهاي رشت و تهران است. اين در حالي بود که در همين زمان راننده فراري با شيوه خاصي با خانواده فرد مفقود شده چندين نوبت تماس گرفت و به آن ها گفت: من او را نکشته ام ولي او با شليک گلوله مجروح شده است اگر او را زنده مي خواهيد بايد چند ميليون تومان براي مداوايش بپردازيد.

سرهنگ حسين بيدمشکي در ادامه خاطرنشان کرد: بررسي هاي فني و همچنين ارائه آموزش هاي لازم از سوي کارآگاهان به خانواده فرد فقداني، کارآگاهان را در ايام تعطيلات اخير که ترافيک سنگيني نيز در جاده ها حاکم بود به سمت شمال کشور کشاند ولي او باز هم مخفيگاه خود را تغيير داده بود به همين منظور گروهي از کارآگاهان اداره جنايي و عمليات ويژه آگاهي در چند عمليات ترکيبي که طي روزهاي گذشته انجام شد حلقه محاصره را تنگ تر کردند و با شگردي خاص او را دوباره به مخفيگاه رشت کشاندند تا اين که کارآگاهان يازدهم مرداد و در يک عمليات غافلگيرانه، وي را به همراه اعضاي خانواده اش در رشت دستگير و به مشهد منتقل کردند.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي با اشاره به اين که متهم مذکور چاره اي جز بيان حقيقت نداشت در بازجويي ها اعتراف کرد: آن روز «ع-الف» را به بهانه اي و به خاطر اختلافاتي که با او داشتم به زمين هاي کشاورزي اطراف چناران کشاندم و در حضور همسر و فرزندانم گلوله اي به پايش شليک کردم. سپس پتو را دور پيکر غرق در خون او پيچيدم و قصد داشتم او را با خودرو به مخفيگاهي در اطراف چناران ببرم و با او تسويه حساب کنم اما او به دليل خونريزي شديد در مسير جان سپرد.

در همين حال به طرف جاده قديم قوچان رفتم و جسد او را در نزديکي روستايي اطراف سبزوار داخل چاهي انداختم و روي آن را نيز کاملا با خاک پوشاندم. بعد از آن هم به همراه اعضاي خانواده ام در حال عبور از سبزوار بوديم که پليس راهنمايي ما را متوقف کرد و من به بهانه بيماري همسرم و تهيه دارو از آن جا گريختم.

سرهنگ بيدمشکي يادآور شد: متهم اين پرونده جنايي در ادامه اعترافاتش گفت: پس از اين ماجرا همسرم با تهيه مقداري پول از شهروندان سبزواري و به همراه ۲ فرزندم به مشهد فرار کرد که در آن جا من با او تماس گرفتم و آن ها در تهران به من ملحق شدند.

 اين مقام ارشد انتظامي با تاکيد بر اين که کارآگاهان در روزهاي تعطيل ۵ بار براي دستگيري متهمان فراري به تهران و رشت اعزام شدند، خاطرنشان کرد: در پي اعترافات متهمان، امروز (روز گذشته) نيروهاي آتش نشاني جسد کشاورز قوچاني را از داخل چاه در حالي بيرون کشيدند که تحقيقات گروه بررسي صحنه جرم اعزامي از مشهد نشان مي داد آثار گلوله روي بدن مقتول که دچار فساد نعشي شده بود وجود دارد و بدين ترتيب راز يک جنايت مسلحانه مخوف با صدور دستورات قاطع قضايي و تلاش کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي فاش شد.

وي در پايان افزود: تحقيقات براي کشف زواياي پنهان اين پرونده جنايي در حالي ادامه دارد که متهم اين پرونده ۳ زن دارد و او جنايت مذکور را در حضور همسر دوم خود که باردار است و ۲ پسر خردسالش مرتکب شده است.

وي تصريح کرد: اين عمليات با تدابير فرمانده انتظامي استان و محوريت کارآگاهان جنايي استان در پي همکاري شهرهاي قوچان، چناران و سبزوار انجام شد که بررسي زواياي مختلف اين پرونده ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
یک جوان یتیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
پدر من بود واقعا درد بزرگی بود برامون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین