کد خبر: ۲۷۹۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
کاهانی از مشکلات تئاتر می‌گوید:

مدیریت تئاتر جشنواره‌ها را فصلی کند

کاهانی مدیریت دولتی تئاتر را نیازمند تعامل با هنرمندان خوانده و گفت: می توان با برنامه ریزی صحیح و هدفمند به کیفیت بهتر رسید. به نظر من مدیر کل اداره هنرهای نمایشی نباید تعامل با خانواده تئاتر را فراموش کند چون اهالی تئاتر به مشکلات بیشتر واقف هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: رسول کاهانی، کارگردان تئاتر نمایش "به اتفاق خانواده" را در جشنواره  تئاتر فجر به روی صحنه می برد. این کارگردان تئاتر فضای قصه را رئال توصیف کرده وگفت: اتفاقات این قصه در یک صحنه دائما  روایت می شود.

رسول کاهانی در گفتگو با  آفتاب از اثر تازه اش در جشنواره فجر گفته و اعلام کرد: «"به اتفاق خانواده" کار تازه ای است که به بخش نسل سوم جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرده است.این قصه داستان خانواده ای در جنوب شهر تهران را روایت می کند که آماده رفتن به عروسی هستند. این قصه با نوری ثابت و دریک صحنه نمایش داده می شود.»

کاهانی در ادامه به وضعیت جشنواره فجر تئاتر اشاره کرده وگفت: «من فکر می کنم باید با برنامه ریزی بهتر و دقیق تری به جشنواره تئاتر فجر نگاه کرد. جوانان زیادی مشتاق فعالیت در تئاتر و سینما هستند و تعداد آن ها روز به روز افزایش پیدا می کند. همان طور که در جشنواره فیلم فجر تعداد فیلم اولی ها افزایش می یابد. اما این افزایش کمی اگر با توسعه زیرساخت های کیفی مانند افزایش سالن و تعریف بودجه مشخص و مفید دنبال همراه نباشد، مطلوب نخواهد بود.»

رسول کاهانی که پیشتر آثاری همچون فیلم کوتاه ۱۳اردی بهشت  را ساخته است؛ به دیده نشدن برخی آثار جشنواره تئاتر فجر در عموم مردم پرداخته و گفت: «به نظر من  آثار جشنواره  تئاتر فجر باید بیشتر مورد دید عموم قرار بگیرد. باید زمینه فراهم شود که تئاترهای خوب به اجراهای عمومی برسند. گاهی فقط خود اهالی تئاتر ببینده نمایش ها هستند که این امر آسیب بزرگی  به حساب می آید.»

 کاهانی مدیریت دولتی تئاتر را نیازمند تعامل با هنرمندان خوانده و گفت: «می توان با برنامه ریزی صحیح و هدفمند به کیفیت بهتر رسید. به نظر من مدیر کل اداره هنرهای نمایشی نباید تعامل با خانواده تئاتر را فراموش کند چون اهالی تئاتر به مشکلات بیشتر واقف هستند. فصلی کردن جشنواره ها، کمک به دستمزد اهالی تئاتر از مسائل و موضوعاتی است که مدیر کل اداره هنرهای نمایشی باید به آن توجه بیشتری داشته باشد. زیرا در اثر سیاست های غلط و کمبودهای تئاتر انگیزه ها کاهش پیدا کرده و بسیاری از آنان علی رغم میل باطنی به جای  تئاتر به سمت سینما کشیده می شوند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین