کد خبر: ۳۸۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۵:۳۷

طلاق نگیرید تا پولدار بمانید!

آفتاب‌‌نیوز : جي زاگورسكي به كساني كه مي‌خواهند بر ثروت خود بيفزايند توصيه مي‌كند ازدواج كنند و جدا نشوند. به بيان ديگر طلاق مي‌تواند ثروت شما را نابود كند.

اين مطالعه نشان مي‌دهد ثروتي كه زوج‌ها بدست مي‌آورند بيشتر از جمع دارايي دو فرد مجرد است.

به گفته زاگورسكي، سرمايه زوج‌هايي كه از هم جدا نمي‌شوند در مقايسه با يك فرد مجرد، ‪ ۹۳‬درصد افزايش مي‌يابد در حالي كه وضع مالي زوج‌هايي كه با طلاق روبرو مي‌شوند از مدت‌ها قبل از قطعي شدن طلاق روبه وخامت مي‌گذارد.

در اين مطالعه اطلاعات حاصل از بررسي‌هاي انجام شده در مدت ‪ ۱۵‬سال بر روي ‪ ۹‬هزار و ‪ ۵۵‬آمريكايي كه در سال ‪ ۲۱ ، ۱۹۸۵‬تا ‪ ۲۸‬سال سن داشتند مورد استفاده قرار گرفته است.

كساني كه مجرد ماندند، روند رشد ثروت آنها كند، اما مستمر بود. بطوري كه از كمتر از ‪ ۲‬هزار دلار در آغاز اين تحقيق بعد از ‪ ۱۵‬سال بطور متوسط ثروت خود را به ‪ ۱۱‬هزار دلار رساندند.

اين در حالي است كه زوج‌هايي كه از هم جدا نشدند افزايش ثروت آنها پس از ازدواج رشد زيادي داشته است بطوري كه دارايي آنها در دهمين سال ازدواج بطور ميانگين به ‪ ۴۳‬هزار دلار مي‌رسيد يعني سالانه حدود ‪ ۱۶‬درصد افزايش داشته است.

اين تحقيق همچنين نشان داد رشد ثروت چهار نفر كه ازدواج كردند و سپس از هم جدا شدند در سال‌هاي اوليه ازدواج رشد كندي داشت و حدود چهار سال قبل از طلاق بطور مداوم روبه كاهش گذارد.

بسياري از اين افراد ممكن است قبل از وقوع طلاق از هم جدا شده باشند كه اين امر علت اينكه مدتها قبل از طلاق روند رشد ثروت آنها روبه كاهش مي‌گذارد را توضيح مي‌دهد.

طلاق اغلب يك روند طولاني و آشفته است كه در كاهش چهار ساله ثروت قابل مشاهده است.

اين مطالعه همچنين اين فرضيه رايج را كه آثار مالي طلاق براي زنان سخت‌تر از مردان است مورد ترديد قرار مي‌دهد. در حقيقت اين مطالعه نشان داد زيانهاي مالي طلاق براي زنان فقط كمي بيشتر از مردان است.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین