کد خبر: ۴۴۷۹۴۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
نوبخت، سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

پیگیری ابطال ۱۷۰ هزار رأی اصفهانی‌ها/توصیه ایران به عربستان و توضیح درباره برنامه‌موشکی

سخنگوی دولت گفت:ابطال ۱۷۰ هزار رأی در انتخابات مجلس اصفهان پیگیری می‌شود./طبیعی است که برنامه دفاعی موشکی جزو سیاست های غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی باشد، خوشبختانه در برنامه ششم و هم در بودجه سال ۹۶ به صورت مصرح تقویت بنیه دفاعی دیده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت در حاشیه نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲ خرداد) با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص برنامه دفاعی موشکی ایران پیگیری ابطال ۱۷۰ هزار رأی اصفهانی‌ها/توصیه سخنگوی دولت به عربستانعنوان کرد: منافع ملی در گرو امنیت ملی ما است،همچنین سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی است؛ بنابراین هر چقدر بنیه دفاعی ما قوی تر باشد،امنیت داخلی و امنیت منطقه محفوظ تر خواهد بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او ادامه داد: بنابراین طبیعی است که برنامه دفاعی موشکی جزو سیاست های غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی باشد، خوشبختانه در برنامه ششم و هم در بودجه سال ۹۶ به صورت مصرح تقویت بنیه دفاعی دیده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص برجام موشکی توضیح داد: اگر منظور از برجام موشکی این است که از سیاست‌های گفته شده عقب بشینیم؛ خیر چنین برنامه‌ای وجود ندارد، اما اگر منظور این است که جهان را یعنی برخی قدرت‌های جهان را متقاعد کنیم چنین چیزی وجود دارد.

او گفت: برخی قدرت‌های جهان تلاش دارند این قدرت دفاعی موشکی را به عنوان دغدغه‌ای ‌برای کشورهای همسایه ایجاد کنند، البته ایجاد دلواپسی نسبت به قدرت دفاعی ایران محدود نمی‌شود، چراکه مولفه‌های دیگر برای قدرت ملی در ما وجود دارد که تلاش می‌شود نسبت به آن در منطقه دلهره ایجاد کرد.

نوبخت تاکید کرد: بنابراین باید حوصله کنیم با کشورهای همسایه مذاکره داشته باشیم تا القائاتی که نسبت به برنامه دفاعی ایران وجود دارد تا بتوانند آن ها را بترسانند و فروش اسلحه داشته باشند خنثی کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به سفر ترامپ به منطقه عنوان کرد: شاهد هستیم که ترامپ برای دریافت پول از عربستان با همین سیاست جلو آمد.

او درخصوص برنامه‌های ایران برای مقابله با اظهارات ضدایرانی دولت ریاض تصریح کرد: قطعا مواضع ایران انفعالی نخواهد بود؛همان طور که عنوان شده بود حضور ترامپ را رخداد سیاسی در منطقه نمی دانیم به این جهت وزن و ارزشی برای آن قائل نیستیم.

دولت ریاض منافع مردم مسلمان و کشور خود را مقدم بر منافع آمریکا بداند

نوبخت تاکید کرد: آمریکا برنامه داشت به منطقه بیاید و با ترساندن کشورها اسلحه خود را بفروشد که چنین اتفاقی نیز رخ داد؛اما ایران سیاست خارجی و دفاعی مستمر، پایدار و سنجیده دارد که بر پایه آن اقداماتی خواهیم داشت.

وی در واکنش به تهدید حمله نظامی به ایران از سوی عربستان گفت: عربستان در جایگاه و اهمیتی نیست که دست به چنین کاری بزند با این حال به دولت ریاض توصیه می کنیم که منافع مردم مسلمان و کشور خود را مقدم بر منافع آمریکا بداند.

سیاست مبارزه با تروریسم را ادامه می دهیم

نوبخت در پاسخ به این سوال که ایران حمایت از عراق و سوریه را در زمینه مبارزه با تروریسم را ادامه خواهد داد، یا خیر گفت: روز گذشته رئیس جمهور در نشست خبری در خصوص استمرار سیاست‌های فعلی اعلام کرد که دولت دوازدهم سیاست مبارزه با تروریسم را ادامه خواهد داد و عنوان کرد تا آخر بنا داریم این سیاست را ادامه دهیم.

او در خصوص حل مشکلات اقتصادی اظهار داشت: دولت تحت عنوان برنامه ششم احکام مورد نیاز را در خصوص ۲۵ حوزه بخشی و ۱۵ حوزه فرابخشی مشخص کرده است که طی سال های برنامه یعنی از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ می دانیم هر سال چه هدفی به چه مقداری اجرایی می‌شود.

برنامه دولت برای رشد ۸ درصدی اقتصاد تا ۱۴۰۰

سخنگوی دولت ادامه داد: می دانیم برای حل مشکلات اقتصادی از چه سیاست ها یا راهبردهایی استفاده خواهیم کرد حتی مشخص کرده ایم که اقدامات اجرایی برای هر سال به چه میزان بودجه نیاز دارد چرا که در نظر داریم بعد از ۵ سال شاهد رشد ۸ درصدی در اقتصاد باشیم.

او توضیح داد: برای اینکه به رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم مشخص کرده ایم که در کدام حوزه ها و با چه میزان رشدی نیازمند سرمایه گذاری هستیم به طور مثال تعیین شده در بخش های کشاورزی و صنعت در هر سال چه رشدی با چه میزان سرمایه گذاری محقق شود.

نوبخت عنوان کرد: برای این کار ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سالانه نیازمند سرمایه گذاری هستیم که از ۷ محل مختلف منابع آن تامین می شود به طور مثال دولت باید سالانه متوسط ۹۸ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در طرح های عمرانی و طرح های تملک دارایی سرمایه گذاری کند، این موضوع برای شرکت های دولتی و بانک ها حتی صندوق توسعه ملی نیز دیده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که با وجود اجرایی شدن برجام همچنان شاهد تحریم حقوق بشری از سوی غرب هستیم، اظهار داشت: طرف مقابل همچنان با همان اهداف گذشته ملت ایران را در مضیقه قرار می دهد شاهد بودیم که تحریم ها را در قالب ۵ قطعنامه به ملت ایران متحمل کردند و خوشبختانه با اقدامات سنجیده و مذاکراتی که صورت گرفت همه ۵ قطعنامه که ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل بود و محاصره اقتصادی به دنبال داشت لغو شد.

او گفت: این قطعنامه ها بر پایه گزارشی از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته ای به شورای امنیت سازمان ملل شکل گرفته بود چرا که تاکید داشتند فعالیت هسته ای ایران نظامی است اما با پیگیری های دولت و مذاکرات اذعان کردند فعالیت های هسته ای ایران نظامی نیست بلکه صلح آمیز است.

نوبخت تاکید کرد: به دنبال همین گزارش قطعنامه ها لغو شد و ما از محدودیت های تحریمی برای نظام بانکی، کشتیرانی و حتی صنعت خودرو خارج شدیم، اعتقاد دارم مهم نیست چه تعداد هواپیما به داخل کشور آمده است همین که یک هواپیما وارد شد نشان داد تحریم ها شکسته شده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: بنابراین با توجه به سیاست های نامطلوب آمریکا بر علیه ملت ایران همواره انتظار داریم چنین اقداماتی داشته باشد بر همین اساس در برجام مکانیزمی در نظر گرفته شد که اگر هر یک از کشورهای گروه ۱+۵ بخواهد از تعهدات خود خارج شود امکان پیگرد داشته باشد، در همین راستا جمهوری اسلامی تلاش دارد از حقوق ملت ایران دفاع کند و شاهد بودیم که آمریکا برخلاف آنچه که ترامپ در ایام انتخابات بیان می کرد هفته گذشته تعلیق تحریم های هسته ای ایران را امضا کرد.

ابطال ۱۷۰ هزار رأی در اصفهان پیگیری می‌شود

نوبخت در خصوص ابطال ۱۷۰ هزار رأی در انتخابات اصفهان گفت: دولت هنوز در این زمینه به جمع بندی نرسیده است، هر زمان وزارت کشور در این باره گزارشی ارائه دهد به اطلاع رسانه‌ها می‌رسانیم به هر حال وزارت کشور موظف به استیفای حقوق همه کاندیداها هست و موضوع را پیگیری می کند.

او در خصوص خرید تضمینی گندم در سال جدید توضیح داد: پیش بینی کرده ایم که در سال جاری حدود ۱۱.۵ میلیون تن گندم تولید شود و برای این کار ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است. برای تامین این منابع براساس مجوزی که از مجلس داریم می توانیم از تسهیلات بانکی با بازپرداخت سود بانک ها استفاده کنیم چرا که خزانه از ابتدای سال ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را ندارد.

سخنگوی دولت گفت: براساس آخرین گزارشاتی که دریافت کرده‌ام تاکنون یک و نیم میلیون تن گندم خریداری شده است که ۲ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی آن نیازمند هستیم که بیش از هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

نوبخت تاکید کرد: در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق خسارت کشاورزان واریز شده است چرا که این کار ما را به رسیدن رشد اقتصادی ۸ درصدی کمک خواهد کرد زیرا براساس برنامه ششم ۵ درصد از واحد رشد اقتصادی در رشد کشاورزی دیده شده است.

او ادامه داد: دولت در سال ۹۱ هر کیلو گندم را ۴۰۰ تومان خریداری می کرد و امروز هر کیلو گندم ۱۳۰۰ تومان از کشاورز خریداری می شود در حالی که اگر بخواهیم همین کالا را وارد کنیم ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان برای هر کیلو هزینه می شود اما دولت ترجیح می دهد کالا را با قیمت مناسب خریداری کند تا هم از تولیدکننده حمایت کند هم از مصرف کننده.

او عنوان کرد: دولت تلاش دارد افزایش قیمتی بر زمینه نان و خرازی صورت نگیرد همان طور که در ۴ سال گذشته این اتفاق فقط یکبار رخ داد.

انتقاد از تیم اطلاع رسانی دلسوزی برای دولت است

سخنگوی دولت در پاسخ به این انتقاد که تیم اطلاع رسانی دولت در ۴ سال گذشته ضعیف عمل کرده است، گفت: این انتقاد از سر دلسوزی و علاقمندی است و این موضوع را به رییس شورای اطلاع رسانی دولت انتقال می‌دهم.

او گفت: اگر اطلاع رسانی به موقع صورت بگیرد مردم از اقدامات انجام شده بهتر مطلع می شوند. در چارچوب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مصوباتی داشتیم که از آن جایی که مردم خروجی آن را هنوز لمس نکرده اند اطلاعاتی از پروژه ها ندارند و دیگران این پروژه ها را به نام خود تمام می کنند اما انتظار داریم در دوره جدید با تقویت اطلاع رسانی مردم را نسبت به اقدامات دولت آگاه کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
1
2
برنامه دفاعی موشکی جزو سیاست های غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی باشد
.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
3
ازوزیر محترم کشور می خواهیم با بازنگری آرای نماینده مجلس دراصفهان نماینده واقعی این شهرکه ابتداآقای موسویان اعلام شدبعدآقای کامران بجایش آمدبررسی ودراسرع وقت حقیقت رابرای مردم آشکارنمایندوبارسیدگی کامل ومنصفانه استیفای حقوق شهروندی رابرای مردم این شهرمحقق نمایید
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
1
3
تا حالا همان مواردی را که پیگیری کردید٫ کافی است. نمونه اش مینو خالقی.
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
1
2
این حرفها حرفای تکراری است که نتیجه ای تاکنون نداشته است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
3
انشاا...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین