کد خبر: ۵۰۱۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
ترامپ از ابتدا نیز هیچ استراتژی‌ای درخصوص ایران نداشته است

خبری از «تیلرسون» نیست! او کجاست؟/نیوزویک: تیلرسون می‌داند که ترامپ با آتش بازی می‌کند/هر آن‌چه ترامپ می‌گوید لفاظی است

اکنون در حوزه دیپلماسی نه وزارت خارجه تحت ریاست تیلرسون که خود کاخ سفید با دستور کاری محافظه‌کارانه و دست راستی تصمیم‌گیری می‌کند. ترامپ از ابتدا نیز هیچ استراتژی‌ای برای تعیین نوع برخورد با ایران نداشته است و صرفا از برجام انتقاد کرده است‌. تیلرسون در این‌باره نظر عکس ترامپ را دارد. او به طور علنی از برجام حمایت کرده است. رویکرد تیلرسون در حوزه دیپلماسی بین‌المللی در چندین موضوع از جمله کره‌شمالی، تسلیحات هسته‌ای، روسیه و ایران متفاوت از موضع ترامپ است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- رییس‌جمهوری آمریکا خواستار «تغییر» در ایران شد و این موضوع را  از طریق توئیت‌هایش مطرح کرد. او از فرصت استفاده کرد و زمانی که معترضان به خیابان‌های ایران آمدند این موضوع را مطرح کرد. او گفت که در زمان مناسب معترضان در ایران حمایتی را از آمریکا دریافت خواهند کرد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، نشریه «نیوزویک» اما اشاره می‌کند که «رکس تیلرسون» دیپلمات ارشد ترامپ و وزیر امور خارجه آن کشور ناپیداست و خبری از او نیست. این نشریه می‌نویسد: «او درباره اعتراضات آشکارا سکوت کرده است. تیلرسون به‌جای آن که خود در مقابل خبرنگاران حاضر شود سخنگوی وزارت خارجه را برای پاسخگویی به پرسش‌های آنان و تشریح مواضع واشنگتن در قبال تحولات ایران مسئول کرد. «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اکنون در موقعیتی قرار گرفته که معمولا وزیر امور خارجه باید قرار گیرد. او با شرکت در نشست شورای امنیت و صحبت درباره مسائل ایران نشان داد که در عمل سکان دیپلماسی امریکا را در دست گرفته است. تیلرسون اما بازهم سکوت کرده است». 

خبری از «تیلرسون» نیست! او کجاست؟/نیوزویک: تیلرسون می‌داند که ترامپ با آتش بازی می‌کند/هر آن‌چه ترامپ می‌گوید صرفا لفاظی است

نیوزویک در ادامه می‌نویسد: با در آغوش گرفتن معترضان و گفتن این‌که امریکا از آنان علیه دولت ایران حمایت می‌کند ترامپ و هیلی واقعا به نفع ایران کار کردند چرا که آن کشور می‌گوید اعتراض‌ها با دست خارجی و برنامه‌ریزی شده از سوی آنان بوده‌اند. موضع این دو نفر مخرب و به ضرر معترضان در داخل ایران بود. 

واقعیت آن است که اکنون در حوزه دیپلماسی نه وزارت خارجه تحت ریاست تیلرسون که خود کاخ سفید با دستور کاری محافظه‌کارانه و دست راستی تصمیم‌گیری می‌کند. ترامپ از ابتدا نیز هیچ استراتژی‌ای برای تعیین نوع برخورد با ایران نداشته است و صرفا از برجام انتقاد کرده است‌. تیلرسون در این‌باره نظر عکس ترامپ را دارد. او به طور علنی از برجام حمایت کرده است. رویکرد تیلرسون در حوزه دیپلماسی بین‌المللی در چندین موضوع از جمله کره‌شمالی، تسلیحات هسته‌ای، روسیه و ایران متفاوت از موضع ترامپ است. سکوت او و ناتوانی‌اش در مهار هیلی نشان می‌دهند که تیلرسون در درون کابینه ترامپ فردی ضعیف است. او اغلب از سوی ترامپ در حوزه تصمیم‌گیری‌ها کنار گذاشته شده است. تیلرسون به عنوان مدیرعامل سابق شرکت نفتی «اکون موبیل» اهمیت اسراتژی را درک می‌کند و بنظر می‌رسد دلیل اصلی کنار کشیدن او از اظهارنظر درباره تحولات اخیر در ایران نیز بدین خاطر است. تیلرسون می‌داند که ترامپ به خصوص با حمایت گسترده از عربستان سعودی با اتش بازی می‌کند». 

این نشریه در پایان می‌نویسد: «ترامپ نشان داده که خواستار تقویت دولت روحانی نیست، اگر بود می‌توانست با لغو تحریم‌ها به مدرنیزاسیون و بهبود وضعیت اقتصادی ایرانیان کمک کند. در مقابل اما هر آن‌چه ترامپ می‌گوید صرفا لفاظی است». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علي
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
اين روش كاخ سفيد كه بر خلاف نظرات ديپلماسي امريكا در باره ايران، به نفع ايران رقم ميخورد در دولت نهم و دهم نيز رفتارهاي رييس دولت ، نژاد، به نفع اسراييل و به ضرر ايران در سطح بين الملل بود ،در اين مورد مطلب بنويسيد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین