کد خبر: ۵۱۷۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
دلار تا ۶۱۵۰ تومان نیز مورد معامله قرار گرفت

در پایان معاملات امروز در بازار ارز؛ بازار از تپش افتاد /دلار ۴۰۰ تومان سقوط کرد

در حالی روند رو به رشد قیمت دلار برای امروز نیز ادامه‌دار شد و این ارز تا ۶۱۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که از ساعاتی پیش گزارش‌های بازار نشان از روند معکوس دلار دارد؛ به طوری که با ریزش ٤٠٠ تومانی تا ٥٧٥٠ تومان سقوط کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
جریان حدود سه روز گذشته بازار ارز متفاوت از نوسان گذشته پیش رفت به طوری که شدت رشد قیمت‌ها تا حدی بود که دلار ٥٢٠٠ تومانی در ابتدای هفته را تا ٦١٥٠ تومان در عصر دوشنبه پیش برد؛ جریانی که تا حدی تحت تاثیر علایم مثبت به کاهش قیمت قرار دارد. در حالی در روزهای گذشته هیچ‌یک از مسئولین دولتی واکنشی به این التهابات نداشتند که امروز با اظهارنظر چهار مدیر ارشد اقتصادی و بانکی، ظاهرا بازار بی تفاوت به این واکنش‌ها نبوده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در نشستی که در مجلس با حضور کرباسیان - وزیر اقتصاد - و همچنین ولی‌الله سیف - رئیس کل بانک مرکزی - برگزار شد، اظهارات این دو مقام مسئول با این توضیح همراه بود که قرار بر این شده تا با بحث‌هایی که با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده، تصمیمات کارسازی برای بازار ارز اتخاذ شود.

در پایان معاملات امروز در بازار ارز؛ بازار از تپش افتاد /دلار ۴۰۰ تومان سقوط کرد

در عین حال که سیف تاکید داشت بازار در روزهای آینده به وضعیت باثبات و متعادلی می‌رسد.

از سوی دیگر کرباسیان نیز به این موضوع اشاره کرد که قیمت فعلی ارز و التهابات چند روزه منطقی نیست و باید به کاهش قیمت و ثبات برسد تا اقتصاد بتواند در اوایل سال براساس پیش‌بینی‌ها به کار خود ادامه دهد.

با این حال وزیر اقتصاد به برخی موارد دیگر اشاره داشت از جمله اینکه باید بخش‌های دیگر مثل ناجا و دستگاه‌های امنیتی پاسخگوی برخی مسائل در بازار ارز باشند، از جمله اینکه اگر مطرح می‌شود مافیای دلار باعث افزایش قیمت ارز می‌شود ، چراکه وی معتقد است در حال حاضر هیچ اتفاق خاصی در اقتصاد رخ نداده که بخواهد بازار ارز را اینگونه ملتهب کند.

اما محمدباقر نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - نیز به بازار واکنش داشت و گفته بود که وضعیت موجود قطعا برخلاف میل دولت است و از تمام ظرفیت‌های نظام برای اصلاح بازار ارز استفاده می‌شود.

وی اما در اظهاراتش اذعان کرده بود که وضعیت موجود به گونه‌ای است که دولت تاکنون چندان موفق نشده است آن را کنترل کند ولی  قطعا در این راستا با تمام قدرت از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

نوبخت یادآور شده بود که سیاست‌هایی اتخاذ شده که در روزهای آینده شرایط بازار را با اجرایی شدن تغییر می‌دهد.

همچنین ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - نیز در مورد ارز اظهارنظر داشت.

وی هرچند کوتاه گفته بود که قیمت ارز در حال حاضر هیچ منطق اقتصادی ندارد.

ربیعی گفته که دلار به سرعت با کاهش قیمت همراه می‌شود.

در مجموع بعد از اینکه خبرهایی در رابطه با کاهش قیمت دلار و پیش‌بینی از بین رفتن التهابات موجود از سوی مقامات مسئول منتشر شد در نهایت با تاثیرپذیری از این جریان، از ساعاتی پیش تپش این روزهای بازار برای افزایش قیمت تا حدی متوقف شده و پرس و جو از معامله‌گران و برخی تحلیلگران حاضر در بازار ارز از این حکایت دارد که با توجه به توزیع دلار و علائمی که نشان‌دهنده افت قیمت آن است برای چند ساعت پایانی بازار امروز درخواست و تقاضایی وجود نداشته است. به‌گونه‌ای که حتی دلار ۵ هزار و ۷۵۰ تومانی هم خریدار نداشت و قیمت‌ها افت کرد.

تحلیلگران معتقدند اگر روال به‌ این‌گونه باشد به طور حتم بازار فردا نزولی پیش می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین