کد خبر: ۵۲۲۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
ایران می‌تواند قابلیت‌های تازه‌ای چون زیردریایی‌های هسته‌ای را دنبال کند

تبعات نظامی خروج آمریکا از توافق هسته‎ای/المانیتور: آمریکایی‎ها نگران انتقام‌گیری ایران هستند!

«المانیتور» با گمانه‌زنی درباره احتمال انتقام‌گیری ایران از آمریکا و متحدان‌اش پس از تصمیم ترامپ به خروج از برجام می نویسد: «اکنون احتمال اقدام ایران علیه نیروهای امریکایی و متحدان امریکا در خاورمیانه بسیار بیشتر از قبل شده است.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- تصمیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا برای تحریم مجدد ایران باعث افزایش نگرانی در میان امریکایی‌ها شده است که ممکن است تهران علیه منافع امریکا و متحدان‌اش حملاتی را سازماندهی کند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ سایت تحلیلی «المانیتور» با گمانه‌زنی درباره احتمال انتقام‌گیری ایران از آمریکا و متحدان‌اش پس از تصمیم ترامپ به خروج از برجام می نویسد: «اکنون احتمال اقدام ایران علیه نیروهای امریکایی و متحدان امریکا در خاورمیانه بسیار بیشتر از قبل شده است. کارشناسان این نگرانی را دارند که نیروهای مورد حمایت ایران، نیروهای امریکایی و متحدان آن را در عراق، سوریه،‌ یمن و افغانستان هدف حمله قرار دهند. اسرائیل و متحدان عرب آن کشور در خلیج فارس که مدتهاست علیه توافق هسته‌ای لابی کرده اند و تصمیم اخیر ترامپ را تحسین می کنند نیز ممکن است در معرض خطر جدی باشند».

تبعات نظامی خروج آمریکا از توافق هسته‎ای/المانیتور: آمریکایی‎ها نگران انتقام‌گیری ایران هستند!

«کلی مگسامن» یکی از مدیران اسبق شورای امنیت ملی امریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما و جورج دابلیو بوش در توئیتی نوشت: «من امیدوارم که شورای امنیت ملی ترامپ و دولت او برنامه گسترده ای برای مقابله با حملات احتمالی منطقه‌ای داشته باشند. اکنون خطر بزرگی متحدان ما و نیروهای امریکایی را تهدید می کند. «ملیسا دالتون» یکی از مقام های سابق پنتاگون و پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل نیز با او هم نظر است. او به «المانیتور» می گوید: «منطقی است که انتظار داشته باشیم ایران قابلیت ها و منابع مختلف ما را در منطقه هدف حمله قرار دهد».

یکی از مقام های نظامی امریکا اخیرا گفت که در روزهای اخیر هیچ گونه تغییری در تحرکات ایران در سوریه دیده نشده است. با این حال، اسرائیل خودر ا برای مقابله با حمله احتمالی ایران و متحدان‌اش آماده کرده و سامانه‌های دفاع گنبد آهنین را به مرز سوریه در ارتفاعات جولان برای مقابله با حملات موشکی احتمالی انتقال داده است. در این میان، برخی از قانونگذاران امریکایی نیز به صراحت خواستار تقویت نیروهای نظامی برای مقابله با تهدیدهای فزاینده شده‌اند. «مک ترنبری» نماینده از تگزاس در بیانیه‌ای اعلام کرده که ترامپ اکنون باید دو اولویت را در دستور کار خود قرار دهد یکی ارتقای ظرفیت نظامی امریکا و دیگر تقویت اتحادهای امریکا با دیگر کشورها.

این سایت در ادامه می نویسد: «ایران می تواند فعالیت های دریایی خود علیه منافع امریکا در خلیج فارس را شدت بخشد. در عراق نیز نیروهای مورد حمایت ایران می‌توانند جنگ‌های نامتقارن را هدایت کنند. «حشد الشعبی» یا بسیج مردمی در این میان نیرویی قابل توجه است. کارشناسان معتقدند که ایران احتمالا سیاست کنونی خود را ادامه می دهد و همچنین می‌تواند قابلیت‌های تازه‌ای چون زیردریایی‌های هسته‌ای را دنبال کند».

تبعات نظامی خروج آمریکا از توافق هسته‎ای/المانیتور: آمریکایی‎ها نگران انتقام‌گیری ایران هستند!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
1
1
به آنها بگوييد كه ناراحت نباشند ،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین