کد خبر: ۵۳۲۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
تداوم برجام در گرو توازن تعهدات طرفین است/ طرف‌ها دیگر باید عدم تعادل را جبران کنند

روحانی: اگر حقوق ملت ایران در برجام تامین نشود، دلیلی وجود ندارد که در برجام بمانیم/آمانو: برجام یک دستاورد بسیار بزرگ بود و آژانس بارها تاکید کرده که ایران به تعهداتش عمل کرده

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر حقوق ملت ایران در برجام تامین نشود، دلیلی وجود ندارد که در برجام بمانیم، گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران همواره صلح آمیز بوده و هست اما این تهران است که درباره سطح همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی تصمیم می‌گیرد و مسئولیت تغییر وضعیت و سطح همکاری ایران با آژانس بر عهده کسانی خواهد بود که وضعیت جدید را بوجود آورده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در دیدار "یوکیانو آمانو" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی آژانس دفاع از حقوق ملت‌ها در بهره‌مندی از فناوری صلح آمیز هسته‌ای است، گفت: برجام موفقیتی بزرگ برای دیپلماسی و آژانس بین المللی انرژی اتمی بود و ادامه این موفقیت فقط در گرو توازن تعهدات همه طرفین است.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام این توافقنامه را از تعادل خارج کرده است، افزود: در این شرایط بقیه طرف‌های توافق وظیفه دارند در مقابل این اقدام ایستاده و خارج شدن تعهدات طرفین از توازن را جبران کنند.

روحانی در دیدار با آمانو: اگر حقوق ملت ایران در برجام تامین نشود، دلیلی وجود ندارد که در برجام بمانیم

روحانی اظهارداشت: منطقی نیست در معاهده‌ای یک طرف به تمام تعهداتش عمل کند و طرف دیگر تعهداتش را زیر پا بگذارد. اگر به حقوق ملت خود در برجام نرسیم، در هر شرایطی تصمیم جدیدی خواهیم گرفت.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با بیان اینکه در مقطع حساسی قرار داریم و امیدواریم تماس با مقامات ایرانی همچنان به صورت نزدیک ادامه یابد، گفت: برجام یک دستاورد بسیار بزرگ فنی و دیپلماتیک بود و آژانس هم در راستی آزمایی‌های خود بارها تاکید کرده که ایران به طور کامل به تعهداتش در برجام عمل کرده است.

آمانو از اینکه ایران تاکنون در برابر خروج یکجانبه آمریکا از برجام خویشتنداری نشان داده است، قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین