کد خبر: ۵۳۷۹۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد:

ایران بارها تاکید کرده اهل مذاکره است/امکان مذاکره پس از پایبندی آمریکا به برجام وجود دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «رییس‌جمهور آمریکا با طرح پیشنهاد مذاکره با ایران به دنبال ترمیم اعتبار از دست رفته‌اش در دنیا است»، گفت: ما اهل گفت‌وگو و مذاکره در چارچوب اصول سه‌گانه عزت، مصلحت و حکمت مورد تاکید مقام معظم رهبری هستیم البته اگر شروط آن محقق شود.
آفتاب‌‌نیوز :
علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه چطور می‌توان به صحبت‌های ترامپ مبنی بر مذاکره بدون پیش شرط با ایران آن هم در شرایطی که برجام را نقض کرده، اعتماد کرد، گفت: آمریکا بعد از خروج از برجام هزینه سنگینی را داد به طوریکه از آمریکا به عنوان ناقض عهد و اصول و مقررات بین‌المللی در دنیا یاد می‌شود. این اقدام ترامپ برای ترمیم اعتبار از دست رفته‌اش انجام شده که القا کند آمریکا اهل مذاکره است و ایران اهل مذاکره نیست.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی در واکنش به شروط تعیین شده از سوی وزیر خارجه آمریکا، گفت: وزیر خارجه آمریکا در حالی که هنوز ۲۴ ساعت از صحبت‌های رییس‌جمهور این کشور مبنی بر مذاکره بدون پیش شرط نگذشته است، شروط تعیین می‌کند که ایران باید تعیین‌کننده شروط باشد. ایران در طول چند دهه گذشته لیست بلند بالایی از مطالبات با آمریکا دارد که اقداماتی علیه منافع و امنیت ملی ما انجام داده است، ‌حداقل مستندات‌مان از کودتای ۲۸ مرداد تاکنون زیاد است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: به نظر بنده آمریکایی‌ها دچار آشفتگی در تنظیم سیاست خارجی‌شان شده‌اند به طوریکه بسیاری از افراد در آمریکا موافق اینگونه رفتارها با ایران نیستند.

وی درباره اینکه آیا امکان تجدیدنظر در رابطه با آمریکا در صورت پایبندی به برجام، عذرخواهی و کنار گذاشتن سیاست‌های خصمانه وجود دارد، گفت: اصول سه‌گانه عزت، مصلحت و حکمت را مقام معظم رهبری اعلام کردند که بر اساس این اصول شرایط ما سیال است. ما می‌توانیم از فرصت‌های بین‌المللی استفاده کنیم، ما اهل گفت‌وگو، مذاکره و تعامل هستیم و این موارد در اسناد بالادستی ما وجود دارد. هیچ چیز پایداری در عرصه سیاست خارجی وجود ندارد.

نجفی در پایان درباره اینکه آیا با این صحبت‌ها امکان تجدیدنظر در رابطه با آمریکا وجود دارد؟ گفت: اگر آنها به برجام پایبند باشند، عذرخواهی کنند و سیاست‌های خصمانه‌شان را کنار بگذارند امکان چنین چیزی وجود دارد. ایران بارها تاکید کرده که اهل گفت‌وگو و مذاکره هستیم.

امیر عبداللهیان: مذاکره با آمریکا هرگز تابو نبوده است

همچنین دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد که مذاکره با آمریکا هرگز تابو نبوده اما موقع‌شناسی و اقتدار دو رکن هر مذاکره دیپلماتیک است.

حسین امیر عبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: مذاکره با آمریکا هرگز تابو نبوده، ده‌ها ملاقات وزرای خارجه دو کشور در برجام و سه دور مذاکره در بغداد که من هم در آن حضور داشتم از آن جمله است. مشکل، مذاکره نیست بلکه رفتار قلدرمآبانه، جنایات بزرگ و بدعهدی‌های مکرر آمریکا است. موقع‌شناسی و اقتدار دو رکن هر مذاکره دیپلماتیک است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
قشنگ گفتی دمت گرم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
مذاکره یعنی حرف مفت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین