کد خبر: ۵۳۸۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
اگر عبور و مرور جریان نفت از تنگه هرمز وجود نداشته باشد، وضعیت به شدت خطرناک خواهد شد

راز مانور نظامی ایران در تنگه هرمز به روایت سی‌ان‌ان/همه نگاه‌های نگران به سوی روابط ایران و آمریکا

ارزش ریال در برابر دلار در فاصله زمانی کوتاهی به میزان 25 درصد کاهش یافته است و تحریم امریکا برای منبع خرید دلار، طلا و سایر فلزات گرانبها از روز دوشنبه علیه ایران اعمال خواهند شد. حمل و نقل در بنادر ایران و انتقال نفت دریایی نیز به دلیل تحریم‌های امریکا علیه ایران در مرحله دوم در ماه نوامبر آسیب خواهد دید. با افزایش فشارها بر ایران آن، کشور می‌تواند از موضوع تنگه هرمز به عنوان یک کارت استفاده کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- هنوز راز و رمز و ابهام پیرامون خبر مانور غیرمنتظره ایران در تنگه استراتژیک هرمز در هفته جاری وجود دارد(برگزاری این مانور امروز توسط سپاه تائید شد). با این حال، هیچکس نمی‌تواند این موضوع و تبعات آن ر ا نادیده گیرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری "سی ان ان" با اشاره به این که حساسیت در مورد موضوع تنگه هرمز جدی است، می‌نویسد: "مانورهای نظامی ایران در آن منطقه به طور معمول اواخر سال برگزار می‌شوند و به شدت توسط رسانه‌های دولتی ایران تبلیغ می‌شوند. در روزهای گذشته منابع نظامی امریکایی گزارش داده‌اند که احتمالا مانور نظامی توسط ایران با استفاده از قایق‌های تندرو کوچک انجام خواهد شد. هدف قرار دادن تنها یک تانکر نفتی در این تنگه استراتژیک در ساحل جنوبی ایران می‌تواند قیمت جهانی حامل‌های انرژی را به شدت افزایش دهد. 20 درصد از کل محموله های نفتی جهانی از طریق این تنگه عبور می کند.؛ در نتیجه هر فردی که به ترامپ توصیه کرده که به طور یکجانبه خواستار مذاکره با ایران شود، قطعا مسئله بسته شدن احتمالی تنگه هرمز را به او یاداوری کرده است."

راز مانور نظامی ایران در تنگه هرمز به روایت سی‌ان‌ان/همه نگاه‌های نگران به سوی روابط ایران و آمریکا

"سی ان ان" در ادامه می نویسد: "ارزش ریال در برابر دلار در فاصله زمانی کوتاهی به میزان 25 درصد کاهش یافته است و تحریم امریکا برای منبع خرید دلار، طلا و سایر فلزات گرانبها از روز دوشنبه علیه ایران اعمال خواهند شد. حمل و نقل در بنادر ایران و انتقال نفت دریایی نیز به دلیل تحریم‌های امریکا علیه ایران در مرحله دوم در ماه نوامبر آسیب خواهد دید. با افزایش فشارها بر ایران آن، کشور می‌تواند از موضوع تنگه هرمز به عنوان یک کارت استفاده کند. هر کسی که هم سن و سال ترامپ و یا سی سال جوان‌تر باشد می تواند جنگ نفتکش‌ها را در آن منطقه در دهه 80 میلادی به یاد آورد؛ زمانی که روابط ایران و امریکا خیلی بد بود.  نیروی دریایی آمریکا نفتکش‌ها را در تنگه هرمز اسکورت می‌کرد. در این میان، امارات با پشتیبانی عربستان سعودی متحدش یک خط لوله نفتی 220 مایلی و 48 اینچی را از خلیج فارس به سوی خلیج عمان احداث کرده است تا جایگزینی را به منظور مسیر حمل و نقل انرژی برای خود و شرکایش ایجاد کند. خطوط نفتی به دریای سرخ نیز مسیر دیگری برای دور زدن تنگه هرمز هستند؛ جایی که مقام‌های سعودی روز شنبه اعلام کردند که مورد هدف انصارالله قرار گرفته است. عربستان سعودی در واکنش به این موضوع، مسیر کشتیرانی را در آن منطقه مسدود کرده است".

این شبکه خبری در پایان می نویسد: "مقامات ایران و امریکا تاکنون تنها یکدیگر را تهدید کرده‌اند. با این حال، اگر عبور و مرور جریان نفت از تنگه هرمز وجود نداشته باشد وضعیت به شدت خطرناک خواهد شد. آنچه مشخص است آن است که ایران در حال مانور دادن است و ترامپ در تقاطع حساس آن کشور قرار دارد و هرمز می‌تواند جایی باشد که طرفین اعلام جنگ علنی به یکدیگر را انتخاب می‌کنند".  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
2
3
این رفیق CNN انیت افتاب... از اول دروغ می گوید ارزش ریال یکصد در صد کاهش یافته نه 25 در صد...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین