کد خبر: ۵۳۸۳۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
اتحادیه اروپا مقررات مسدودکننده به منظور محافظت از تجارت شرکت‌های اروپایی با ایران را به روزرسانی کرد

بیانیه اروپا در واکنش به تحریم‎های آمریکا علیه ایران: به‌شدت متاسفیم/تجارت با ایران را ادامه می‎دهیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در بیانیه مشترک نسبت به وضع مجددا تحریم‌های آمریکا علیه ایران ابراز تاسف کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه ژان ایو لودریان، هایکوماس، جرمی هانت وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس در واکنش به وضع مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از خروج واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ بنا به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا در این بیانیه آمده است: ما به شدت نسبت به وضع مجدد تحریم‌ها توسط آمریکا پس از خروج این کشور از برجام متاسفیم. برجام کارساز بوده و به اهداف خود به ویژه تضمین این‌که برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح‌آمیز باقی خواهد ماند همان طور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در ۱۱ گزارش خود تایید کرده، دست یافته است.

بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به تحریم‎های آمریکا علیه ایران: به شدت متاسفیم/تجارت با ایران را ادامه خواهیم داد

در ادامه این بیانیه آمده است: این توافق یک عنصر کلیدی در معماری منع اشاعه هسته‌ای جهان و برای امنیت اروپا، منطقه و تمام جهان ضروری است. ما انتظار داریم که ایران به اجرای کامل تمامی تعهدات مرتبط هسته‌ای‌اش ذیل برجام ادامه دهد.

همچنین در این بیانیه آمده است: لغو تحریم‌های هسته‌ای یک بخش ضروری از این توافق به شمار می‌آید که نه تنها بر روابط اقتصادی و تجاری با ایران تاثیر مثبت داشته، بلکه مهم‌تر از آن بر زندگی مردم ایران تاثیرگذار بوده است. ما طبق قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متعهد به محافظت از اپراتورهای اقتصادی اروپایی هستیم که با ایران تجارت مشروع دارند. به همین دلیل اتحادیه اروپا مقررات مسدودکننده را به روزرسانی کرد که قرار است روز هفتم ماه اوت به منظور محافظت از شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت مشروع دارند در برابر تحریم‌های فرامرزی آمریکا اجرایی شود.

این مقام اروپایی در ادامه بیانیه خود آورده‌ است که طرف‌های باقی‌مانده برجام متعهد به کار روی حفظ و ادامه کانال‌های مالی موثر با ایران و ادامه صادرات نفت و گاز ایران هستند. کار ما روی این مساله و موضوعات دیگر شامل همکاری با کشورهای ثالث که مایل به حمایت از برجام و ادامه روابط اقتصادی با ایران هستند ادامه می‌یابد. این تلاش‌ها در هفته‌های پیش‌رو در سطح وزرا مورد بازبینی قرار می‌گیرد و تقویت می‌شود.

آنها در بخش پایانی بیانیه خود تاکید کردند که حفظ توافق هسته‌ای با ایران مساله‌ای مربوط به احترام به توافقات بین‌المللی و مرتبط با امنیت بین‌الملل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
از دستاوردهای ذکاوت ظریف و دولت روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
اورپا(آلمان -فرانسه -انگلیس)دست کمی ازامریکا ندارند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین