کد خبر: ۵۳۸۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
در دیدار وزیر امور خارجه کره شمالی

روحانی: آمریکای نامطمئن و غیرقابل اعتماد، به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نیست

رئیس جمهور، برقراری صلح و امنیت کامل در منطقه شبه جزیره کره را خواست جمهوری اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه تحولات شبه جزیره کره برای تهران حائز اهمیت است ، تصریح کرد: اراده تهران بر توسعه و گسترش مناسبات و همکاری‌های همه جانبه بین‌المللی از جمله با پیونگ یانگ است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار «ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی با اشاره به روابط دوستانه و صمیمانه تهران – پیونگ یانگ در طول دهه‌های گذشته، گفت: ایران و کره شمالی در بسیاری از مقاطع حساس بین‌المللی و مجامع جهانی دیدگاه‌های مشترکی داشته و همواره از یکدیگر حمایت کرده‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ رئیس جمهور با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام به عنوان توافقی بین‌المللی، گفت: عملکرد دولت آمریکا در این سال‌ها به گونه‌ای بوده که امروز آمریکا به عنوان کشوری نامطمئن و غیرقابل اعتماد در جهان شناخته می شود که به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نیست.

روحانی: آمریکای نامطمئن و غیرقابل اعتماد، به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نیست

 روحانی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی، کشورهای دوست باید با توسعه روابط و گسترش مناسبات و همکاری‌ها در مجامع بین‌المللی درکنار یکدیگر قرار داشته باشند.

«ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی نیز با اشاره به روابط دوستانه و صمیمی تهران - پیونگ یانگ و مواضع و دیدگاه‌های مشترک دو کشور درباره مسایل گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: سیاست راهبردی کره شمالی توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران و مقابله با یکجانبه‌گرایی است.

وزیر امور خارجه کره شمالی خروج آمریکا از برجام و تلاش برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را اقدامی نادرست و برخلاف موازین بین المللی دانست و ضمن ارائه گزارشی از مذاکرات کره شمالی با آمریکا در سنگاپور و تحولات شبه جزیره کره به رئیس جمهور کشورمان، توسعه روابط مقامات عالی رتبه دو کشور را در گسترش مناسبات و همکاری های فی مابین حائز اهمیت عنوان کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین