کد خبر: ۵۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۱
محمد نبی حبیبی تاکید کرد:

اشتراک موتلفه و اصلاح‌طلبان درباره تحزب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمد نبی حبیبی» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، دفاع مشترک «حبیب‌الله عسگر اولادی» عضو ارشد این حزب و «بهزاد نبوی» عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از اصل تخرب در کشور را ناشی از «اشتراکات وسیع فکری اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در زمینه لزوم تحقق و توسعه تخرب» دانست و تصریح کرد: سیاست حزب موتلفه اسلامی در زمینه تخرب، همان سیاست‌های اعلام شده توسط جناب آقای عسگر اولادی در جلسه اخیر خانه احزاب است. 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، همچنین با استقبال از رفع توقیف روزنامه‌های «شرق» و «هم‌میهن» ابراز امیدواری کرد تا «نشریات دیگر احزاب رسمی کشور هم که با حزب موتلفه اختلاف سلیقه دارند اما کلیت نظام را پذیرفته‌اند، پس از سال‌ها رفع توقیف شوند». 

دبیرکل حزب موتلفه در ادامه سخنانش، اظهار داشت: اگرچه افراد و گروه‌هایی در کشور هستند که با اصل تخرب مخالفند، اما ما تاکنون دلیل قانع کننده‌ای از سوی آنها برای این مخالفت ندیده‌ایم. 

حبیبی اضافه کرد: ما معتقدیم که یکی از شروط مهم تحقق مردم سالاری دینی، توسعه و تعمیق تحزب در کشور است و در این زمینه بارها اعلام کرده‌ایم که اگر احزاب مقتدری که توانایی پاسخ به دو سوال مهم «چگونه باید کشور را اداره کرد؟» و «چه کسانی باید کشور را اداره کنند؟» وجود داشته باشند یا به وجود بیایند، در انتخابات مختلف، رقابت مبتنی بر برنامه جایگزین رقابت‌های لفظی و مبتنی بر سخنرانی‌های هیجان‌انگیز خواهد شد و مردم نیز با آگاهی بیشتری رای خواهند داد. 

وی خاصیت دوم تحزب در کشور را «ایجاد مصونیت برای نظام» دانست و گفت: برای جلوگیری از اینکه اگر احیانا برخی اتفاقات کوچک، کلیت نظام را در سیبل خطر قرار ندهند، باید اصل تحزب را در کشور تقویت کرد. 

حبیبی سپس خانه احزاب را «مکانی برای اتفاق و اجماع احزاب رسمی کشور از سلیقه‌های گوناگون بر سر موضوعاتی که به منافع ملی مربوط می‌شود» خواند و اضافه کرد: اعتقاد داریم که اگر بنا باشد یک مرکز قانونی و موثر وظیفه تقویت و حمایت از احزاب در کشور را داشته باشد، خانه احزاب مناسب‌ترین مکان برای این امر است. 

وی بر مبنای این سخنان تاکید کرد: ما اظهارات مشترک آقایان نبوی و عسگر اولادی در خانه احزاب را ناشی از اشتراکات وسیع فکری اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مورد اصل تحزب در کشور می دانیم و سیاست حزب موتلفه اسلامی در این زمینه همان سیاست‌های اعلام شده جناب آقای عسگر اولادی است. 

دبیرکل حزب موتلفه همچنین در پاسخ به این پرسش که «با توجه به رفع توقیف از دو روزنامه «شرق» و «هم‌میهن» که به اصلاح‌طلبان و حزب کارگزاران سازندگی نزدیک هستند، نظر وی در خصوص رفع توقیف از روزنامه‌ها و نشریات دیگر احزاب مانند جبهه مشارکت که سال‌ها است در توقیف موقت به سر می‌برند، چیست؟» اظهار داشت: معتقدم که همه باید تسلیم رای نهایی محاکم قضایی در این زمینه باشیم اما به شکل کلی وجود چند صدایی در کشور به شرط رعایت مرز بین تضارب آرا و توطئه را نه تنها برای کشور مشکل‌ساز نمی‌بینم بلکه آن را برای نظام مفید می‌دانم. 

حبیبی در این راستا تاکید کرد: ما از رفع توقیف نشریات و روزنامه‌های احزاب دیگر که با ما اختلاف سلیقه دارند اما اصل نظام را پذیرفته‌اند، استقبال می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین