کد خبر: ۶۱۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۱
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

همکاری دولت با احزاب اصولگرا مناسب نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمد خرسند» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه «تعامل بین احزاب اصولگرا و دولت نهم از بدو روی کارآمدن آن برقرار بوده»، اظهار داشت: به علت آنکه دولت تاکنون بیشتر از شخصیت‌های برجسته برخی از احزاب اصولگرا مشورت می‌گرفته، چندان همکاری میان آن و احزاب وجود نداشته است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، در عین حال عدم همکاری میان دولت و احزاب را مختص دولت نهم ندانست و افزود: همکاری احزاب با دولت مستلزم درخواست دولت است. بنابراین، انتظار می‌رود این تعامل و همکاری بیش از پیش افزایش یابد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد که اگر احزاب مایل به طرف همکاری قرار گرفتن از سوی دولت‌ها هستند، باید به دنبال تثبیت نقش و جایگاه خود در میان مردم باشند تا مردم بیش از پیش به آنها اعتماد کنند.

این سخنان خرسند پس از آن بیان شد که «حسن غفوری‌فرد» عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی و دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، عدم تمایل احمدی‌نژاد به احزاب را ناشی از حمایت نکردن احزاب اصولگرا از وی در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری دانسته بود.

با این حال، «محمد خرسند» دیگر عضو شورای مرکزی موتلفه در این زمینه اظهار داشت: این مساله تنها مختص به دولت نهم نیست، زیرا دولت قبلی و دولت قبل از آن هم همین گونه عمل می‌کردند.

وی علت این امر را «مدیون» نبودن دولت به احزاب دانست و گفت: روسای جمهور به علت آنکه رای خود را از توده‌ها می‌گیرند و توسط احزاب معرفی نمی‌شوند، خود را مدیون احزاب نمی‌دانند و بالطبع کارکرد خوبی هم ندارند.

خرسند ادامه داد:‌ راه‌حل این مساله این است که احزاب منتظر آن نباشند تا دولت جایگاه آنها را تعریف کند، زیرا آنوقت احزاب تبدیل به احزاب دولت ساخته می‌شوند.

به گفته وی، احزاب خود باید جایگاه خود را در میان مردم تثبیت کنند و با کار حزبی حرفه‌ای، نگاه مردم را به خود مثبت‌تر از پیش سازند.

این عضو شورای مرکزی موتلفه دلیل نگاه بدبینانه مردم به احزاب را «دعوا بر سر مسائل جناحی به جای مصالح ملی» و «اتخاذ مواضع ساختارشکنانه در دوران دوم خرداد» بیان کرد و افزود: در دوران دوم خرداد، رشد قارچ‌گونه برخی احزاب را شاهد بودیم که با دعواهای جناحی به دنبال امتیازات بودند و یا مواضع ساختارشکنانه‌ای مانند تغییر قانون اساسی را دنبال می‌کردند که این مسائل باعث بدبینی مردم به احزاب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین