کد خبر: ۶۲۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۲

پاسخ 57 اقتصاددان به دعوت احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گروهی از امضاءکنندگان نامه 57 اقتصاددان و استاد دانشگاه به رییس‌جمهور روز دوشنبه در بیانیه‌ای با عنوان «استقبال از دعوت دفتر ریاست جمهوری» نسبت به تبادل نظر و همچنین مناظره با دولت درباره شرایط اقتصادی کشور اعلام آمادگی کردند. 

این نامه که پس از بیانیه دفتر ریاست‌ جمهوری درباره اعلام آمادگی دکتر احمدی‌نژاد برای بحث و تبادل نظر با اساتید منتقد سیاست‌های اقتصادی دولت نهم منتشر شده، تاکید می‌کند که «از همکاران اقتصادی دولت محترم انتظار می‌رود پاسخ مکتوب خود را به نظرات مطرح شده در نامه ارائه فرمایند تا نکات اشتراک و افتراق روشن شود و از این طریق زمینه مناسبی برای یک بحث و گفت‌گوی صریح و سازنده فراهم آید».

متن كامل این نامه که نسخه کامل آن به آفتاب ارسال شده به شرح زیر است:
 

دیروز (سوم تیرماه 1386) برای نویسندگان «نامه 57 استاد اقتصاد»، روز مبارکی بود. از یک سو دفتر ریاست محترم جمهوری اعلام کرد که آماده برگزاری نشستی جهت گفت‌وگوی صمیمانه و مستقیم رییس جمهور با منتقدان سیاست‌های اقتصادی دولت است و از سوی دیگر در برنامه گفت‌وگوی خبری اخبار ساعت 22 شبکه دوم سیما، یکی از نمایندگان محترم مجلس که در سال گذشته واکنشی غیر قابل انتظار و غیر اخلاقی نسبت به نامه اول اقتصاددانان نشان داده بودند، این بار با بیانی مناسب‌تر خواستار مناظره با نویسندگان نامه دوم شدند.

ما این دو رویداد را مبارک و برای اصلاح امور مردم بزرگوار این دیار گامی به پیش می‌دانیم. تمامی هدف نویسندگان نامه اول و دوم در نقد سیاست‌های اقتصادی جاری کشور این بوده است که نکند سیاست مداران کشور با احساس استغنا نسبت به سایر دیدگاه‌ها و با به هیچ انگاری تجارب پر هزینه گذشته این دیار و با نادیده گرفتن انباشت‌های دانش وتجربه بشری، دست به انتخاب‌ها و سیاست‌هایی بزنند یا در تداوم برخی سیاست‌های جاری به گونه ای پای بفشارند که تجارب پرهزینه دیگری بر دوش اقتصاد خسته و بیمار کشور تحمیل کنند.

ما در پاسخ به اطلاعیه دفتر ریاست محترم جمهوری اعلام می‌کنیم، همان گونه که در دو نامه یاد شده نیز متذکر شدیم، آماده‌ایم تا تمامی ظرفیت فکری و تجارب جمعی خویش را در خدمت تصمیم سازی و سیاست گذاری اقتصادی کشور قرار دهیم. ما دانش و تجربه خویش را مدیون این ملتیم و جز بهروزی آنان آرزویی نداریم. بنابراین آماده‌ایم تا در هر مساله‌ای که دولت محترم مقتضی بداند تجربه و دانش خود را، بدون هیچ چشم داشتی در خدمت اصلاح سیاست‌های اقتصادی قرار دهیم.

بر این اساس، از دعوت ریاست محترم جمهوری استقبال به عمل آورده و برای تبادل نظر در فضای سالم و سازنده آمادگی خود را اعلام می‌داریم.

اکنون که گروهی از اقتصاددانان کشور نظرات خود را به صورت مکتوب و تفصیلی و روشن بیان کرده‌اند، از همکاران اقتصادی دولت محترم انتظار می‌رود پاسخ مکتوب خود را به نظرات مطرح شده در نامه ارائه فرمایند تا نکات اشتراک و افتراق روشن شود و از این طریق زمینه مناسبی برای یک بحث و گفت‌گوی صریح و سازنده فراهم آید.

در پاسخ به درخواست رسانه ملی برای شرکت در مناظره حضوری ضمن استقبال از این دعوت یاد آور می‌شویم: از آنجا که مباحث مطرح شده در نامه اقتصاد دانان موضوعات متعدد تخصصی را در بر می‌گیرد که بررسی علمی هر یک از آنها نیازمند بحث تخصصی و وقت کافی است، لذا پیشنهاد می‌شود پس از دریافت پاسخ مکتوب منتقدان نامه، هر یک از سر فصل‌های نامه اقتصاد دانان موضوع بحث یک میز گرد تخصصی قرار گیرد و با دعوت از متخصصان ذی‌ربط، امکان طرح دقیق مسائل و تحلیل علمی آنها فراهم شود.

گروهی از امضاء‌کنندگان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین