کد خبر: ۶۴۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۹

گزینه‌هایی خارج از حد وزارت نفت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسون انرژی تأکید کرد: افرادی که تاکنون اسامی آنان برای جایگزینی وزیری هامانه از سوی نزدیکان دولت و در گمانه‌زنی‌ها مطرح شده است به هیچ وجه حتی در حد وزیر سابق نفت هم نیستند. 

ولی‌الله شجاع‌پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: نام‌هایی که امروز به عنوان گزینه جایگزین هامانه مطرح می‌شوند چهره‌های شناخته شده‌ای در صنعت نفت کشور نیستند، بنابراین نمی‌توانند تناسبی با مجموعه نفت داشته باشند. 

وی ادامه داد: این مسأله بر نگرانی‌ها دامن می‌زند که عواملی که در عزل هامانه دخیل بودند، بدون رعایت مصلحت نفت و انرژی کشور فردی را برای تصدی وزارت نفت به رئیس جمهوری تحمیل کنند. 

شجاع‌پوریان تصریح کرد: در این میان نمایندگان مجلس وظیفه دارند با احساس مسئولیت در قبال آینده نظام و با سختگیری بسیار از اینکه فردی بدون تخصص و خارج از مجموعه مدیران نفتی بر کشور تحمیل شود، جلو‌گیری کنند. 

این عضو کمیسیون انرژی افزود: حتی اگر فرایند طولانی که در زمان رأی اعتماد مجلس به هامانه صورت گرفت، مجددا تکرار شود، نمایندگان باید رسالت ملی خود را در حفاظت از صنعت نفت کشور به نمایش بگذارند و به سادگی به افراد غیرمتخصص رأی اعتماد ندهند. 

شجاع‌پوریان با اشاره به برکناری وزیری هامانه از وزارت نفت تأکید کرد: دولت با ایجاد ابهام در برکناری آقای هامانه قصد داشت تا این مسأله را طبیعی و به علت استعفای او جلوه دهد، اما هامانه درمراسم تودیع خود با صراحت اعلام کرد که نه تنها استعفا نداده بلکه آمادگی ادامه انجام مسئولیت را داشت.
وی افزود: اکنون نیز شرایط برای انتخاب وزیر جدید نفت غیرشفاف و پرابهام است چرا که اگر دولت اساس انتخاب فرد جدید را تخصص و آشنایی با صنعت نفت می‌دانست، هامانه که پس از دو سال نسبت مجموعه نفت شناخت و تسلط کافی پیدا کرده بود را برکنار نمی‌کرد. 

شجاع‌پوریات تأمل وزیر سابق نفت با کمیسیون انرژی مجلس را مناسب توصیف کرد و گفت: در شرایطی که کشور در حال مذاکره بر سر قراردادهای بزرگ مهم نفتی قرار دارد و همچنین بحث سهمیه‌بندی بنزین و اجرای آن بسیار حساس شده است، برکناری وزیر نفت که برنامه‌های آن مورد حمایت کمیسیون انرژی قرار داشت نادرست و غیرکارشناسانه بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین