کد خبر: ۶۴۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۷
سخنگوی مجمع نیروهای خط امام:

آقای احمدی‌نژاد! دوران ملوک الطوایفی گذشته

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمید قزوینی سخنگوی مجمع نیروهای خط امام در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد می‌گوید: تا آن جایی که من می‌دانم هیچ وقت احزاب دنبال باج گرفتن از دولت نبوده‌اند چرا که کسی باج می‌گیرد که قدرت باج گرفتن داشته باشد یعنی دارای یک قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی ‌باشد. در حالی که احزاب در کشور ما هیچ کدام از این قدرت‌ها برخوردار نیستند.

قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: جریان‌هایی باج می‌گیرند که بر نهادهای قدرت سیطره دارند و با استفاده از همان ابزارها به اعمال فشار می‌پردازند و قادر به گرفتن باج هستند.

اظهارات سخنگوی مجمع نیروهای خط امام پس از آن مطرح شد که احمدی‌نژاد در موضع‌گیری جدید خود علیه احزاب گفت: «یکی از آزادسازی‌های دولت این بود که نظام اجرایی کشور را از قید مطالبات پایان ناپذیر احزاب رها کرد، این دولت هیچ نیازی به حزب ندارد و من یک ریال هم به آن‌ها باج نداده و تا آخر هم نخواهم داد.»

قزوینی در واکنش به این موضع‌گیری احمدی‌نژاد گفت: رییس جمهور باید توجه کند جایگاه دولت چیست و جایگاه احزاب کدام است. دولت به عنوان نهاد اجرایی کشور موظف است که به امور جاری بپردازد و احزاب هم به عنوان نهادهایی که از درون جامعه شکل گرفته‌اند به نمایندگی از طرف مردم کار نظارت و نقد دولت را به عهده دارند.

وی این اظهارات رییس جمهور را نوعی‌ «فرافکنی» و «آدرس غلط دادن» دانست و تصریح کرد: این گونه اظهارات به نوعی تغییر سمت و سوی افکار عمومی در جهت‌هایی است که مردم به اشتباه بیفتند.

قزوینی در ا دامه با اشاره به این گفته احمدی‌نژاد که «دولت تلاش خواهد کرد تا مردم را از اسارت عده‌ای که خود را مالک مردم می‌دانند رها کند» افزود: رییس جمهور فراموش کرده که دوره ملوک الطوایفی سال‌هاست که از کشور حذف شده، اساسا ملت ایران انقلاب کردند و قوی‌ترین حکومت منطقه را که مدعی مالکیت بر سرنوشت ملت بود را در سال 57 کنار زدند.

وی تاکید کرد: این مردم خودشان را تحت مالکیت کسی قرار نمی‌دهند چرا که مردم بر اساس آن چه که در انقلاب آموختند آزادی و اختیار کامل در رفتارهای خودشان را انتخاب کردند و به راحتی تحت سیطره کسی قرار نمی‌گیرند.

قزوینی تصریح کرد: فکر می‌کنم رییس جمهور و دولت دچار اشتباهاتی هستند و فکر می‌کنند نقش منجی مردم را ایفا می‌کنند و باید این توهمات غلط را کنار بزنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم، رییس جمهور را برای یک دوره‌ای انتخاب کردند و به او مسئولیت داده‌اند،‌ بنابراین رییس جمهور باید بداند در همین چارچوب فعالیت می‌کند و بیشتر از آن، قانون وظیفه‌ای برای او تعیین نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین