کد خبر: ۶۵۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۲

اولین تذکرات افشار به احزاب!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: اولین جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب به ریاست «علیرضا افشار» معاون سیاسی جدید وزیر کشور تشکیل شد. به گزارش آفتاب، معاون سیاسی وزیر کشور در این‌ خصوص اظهار داشت: «در این جلسه یک مورد صدور پروانه فعالیت برای یک تشکل سیاسی و سه مورد موافقت با تاسیس سه تشکل سیاسی به تصویب رسید. همچنین تذکرات لازم برای اصلاح عنوان و ماهیت به چهار حزب و تشکل سیاسی مورد توافق قرار گرفت و به شکایت یک حزب رسیدگی شد».

افشار افزود: «در این جلسه تاکید شد انجمن‌های اسلامی که مایل هستند فعالیت سیاسی داشته باشند باید مجوز لازم را از کمیسیون ماده 10 دریافت کنند».

وی به توافقات دیگر این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: «استفاده مطبوعات و سایر رسانه‌ها از عنوان احزاب و تشکل‌های سیاسی که مجوز فعالیت از کمیسیون ماده 10 احزاب ندارند مجاز نیست و برای این منظور به زودی فهرست احزاب و تشکل‌های سیاسی که مجوز قانونی دارند برای رسانه‌ها ارسال می‌شود».

افشار افزود: «دعوت از اندیشمندان و صاحب‌نظران برای طرح مباحث اخلاق سیاسی و جلوگیری از هتک حرمت‌ها و بداخلاقی‌های سیاسی به ویژه در ایام انتخابات از دیگر موضوعات مورد توافق این جلسه کمیسیون بود».

کمیسیون ماده 10 قانون فعالیت احزاب و جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی و اقلیت‌های دینی شناخته شده با عضویت دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یک نفر نماینده رییس قوه قضاییه، یک نفر نماینده دادستان کل کشور و با ریاست معاون سیاسی وزیر کشور تشکیل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین