کد خبر: ۶۵۴۹۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۵

مؤتلفه: احزاب باید سپر بلای نظام باشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: «احزاب قوی و منسجم باید در کشور تشکیل شوند و با در اختیار گرفتن دولت و مجلس سپر بلای نظام باشند تا اگر مردم از کاستی‌ها ناراضی بودند آنها را از چشم احزاب ببینند نه از چشم نظام» 

«محمد خرسند» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب اضافه کرد: «تحزب در کشور ما جایگاه واقعی خود را ندارد که عمده‌ترین دلیل آن به علت وجود نداشتن روحیه تحزب در کشور و عدم تمایل مردم برای فعالیت در احزاب است». 

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مشکل «تأمین منابع مالی» را دیگر مشکل پیش‌روی فعالیت حزبی در کشور دانست و افزود: «وزارت کشور به خصوص پس از دوم خرداد اقدام به صدور مجوزهای نسنجیده و بیشت از یک جناح سیاسی برای احزاب کرد و به همین علت احزاب در کشور ما بیشتر صنفی و مقطعی هستند که در مقطع انتخابات مختلف ظاهر می‌شوند اما پس از آن کار تشکیلاتی را رها می‌کنند». 

به گفته خرسند، ضرورت تشکیل احزاب قوی در کشور ما وجود دارد و احزاب باید در اختیار گرفتن دولت و مجلس خود را سپر بلای نظام بکنند تا مردم دلخوری‌های خود را به حساب نظام نگذارند». 

وی تأکید کرد: «فعالیت تشکیلاتی حتی بعضا در بین اعضای احزاب هم کمتر به چشم می‌آید و هستند اشخاصی که عضو احزاب هستند اما ساز خود را می‌زنند و تن به کار جمعی نمی‌دهند». 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با اشاره به تلاش‌های جبهه متحد اصولگرایان برای رساندن این جریان به وحدت، گفت: «بالاخره در هر کاری نواقصی وجود دارد اما اگر شرایط کنونی اصولگرایان را با مقطع پیش از انتخابات اخیر شوراها قیاس کنیم می‌بینیم که اوضاع بسیار بهتر است و تمام اصولگرایان ضرورت حرکت منسجم را درک کرده‌اند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین