کد خبر: ۶۶۸۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰

صدور ویزای کار برای کارگران از سوی سلیمانیه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: پیگیری صدور ویزای کار برای کارگران، از سوی سلیمانیه هستیم.: پیگیری صدور ویزای کار برای کارگران، از سوی سلیمانیه هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :

خالد جعفری در جلسه نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان که با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور در اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جلسات و توافقاتی با استاندار سلیمانیه داشتیم که قرار شد در خصوص صدور ویزای کار، خاصتاً برای کردستان اقداماتی انجام دهند که پیگیر هستیم.

وی در این خصوص افزود: این امر زمانی امکانپذیر است که حتماً به آموزش های مهارتی در سازمان فنی و حرفه ای جایگاه خاصی بدهیم و استانداردها را تعریف کنیم.

صدور ویزای کار برای کارگران از سوی سلیمانیه

جعفری همچنین اذعان داشت: در صورتی که صدور ویزای کار تحقق پیدا کند، بسیار موارد مطرح شده در این جلسه محقق می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، در این جلسه خاطرنشان کرد: با رویکرد چند ماهه اخیر استان سعی کردیم انسجام خاصی را در بحث آموزش های مهارتی در استان به وجود بیاوریم.
وی همچنین به راه اندازی سامانه و ثبت آموزش های دستگاه های محتلف در زمینه مهارت آموزی با مرکزیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای اشاره و از امیدواری کرد این رویکرد سبب ایجاد انسجام و هم افزایی شود.

جعفری همچنین به ارتباط بخش دولتی و غیر دولتی اشاره کرد و گفت: این ارتباط باعث نیازسنجی های هدفمند منجر به کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال شده است.

وی در ادامه از تلاش کارگروه توسعه اشتغال استان برای تدوین "سند اشتغال استان" خبر داد و اظهار داشت: رییس اتاق بازرگانی به عنوان عضو و تعدادی دیگر از حاضرین نیز در جلسات کارگروه حضور دارند که قطعا موارد مدنظر ایشان با هماهنگی های لازم میان بخش خصوصی و دولتی، لحاظ خواهد شد تا این سند بتواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین